Maszyna wylądowała na drodze startowej Kozhikode o kierunku 10 o godzinie 19:40 czasu lokalnego (16:10 czasu polskiego), ale nie zatrzymała się na niej i wpadła do doliny znajdującej się tuż za nim. Samolot zatrzymał się około 50 stóp pod poziomem drogi startowej. W wypadku zginęło 17 osób, w tym obaj piloci, a 138 odniosło obrażenia różnego stopnia, z czego 15 z nich jest w stanie krytycznym.
Samolot przyleciał z zachodu, przelatując nad lotniskiem o 13:42 UTC (15:42 czasu polskiego). Następnie wykonał podejście do pasa 28, które zostało przerwane, a następnie maszyna wykonała podejście do pasa 10 i wylądowała na nim. Zdjęcia ze sceny wypadku ukazują, że sekcja nosowa oddzieliła się od kadłuba po tym, jak samolot spadł ze zbocza.
Warunki pogodowe
Pogoda w czasie podejścia i lądowania była kiepska. O godzinie 14:00 UTC odnotowano rozproszone chmury na wysokości 300 i 1200 stóp, z kilkoma chmurami Cumulonimbus na wysokości 2500 stóp i zachmurzonymi chmurami na wysokości 8000 stóp. Wiatr wiał z kierunku 260 i osiągał prędkość 12 węzłów. Widoczność przy padającym deszczu wynosiła około 2000 m.
Depesze pogodowe tzw. METAR z czasu wypadku:
- VOCL 071530Z 21005KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1010 BECMG 3000 -RA=
- VOCL 071500Z 21005KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1009 BECMG 3000 -RA=
- VOCL 071430Z 24011KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1009 TEMPO 1500 -RA BR=
- VOCL 071400Z 26012KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1008 TEMPO 1500 -RA BR=
- VOCL 071330Z 27013KT 1500 -TSRA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1008 NOSIG=
- VOCL 071300Z 20006KT 1500 -TSRA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1007 NOSIG=
- VOCL 071230Z 02003KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1007 NOSIG=
- VOCL 071200Z 31006KT 1500 RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1007 NOSIG=
- VOCL 071130Z 36008KT 4000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1006 TEMPO 3000 RA=
Lotnisko i pas startowy
Port lotniczy ma jedną drogę startową o kierunkach 10 i 28, który znajduje się na spłaszczonym wzgórzu. Dostępna odległość do lądowania (LDA) dla obu kierunków wynosi 2850 m. Pas drogi startowej jest wydłużony o 60 m poza jego próg. Za utwardzoną nawierzchnią zaczyna się strefa bezpieczeństwa drogi startowej (Runway End Safety Area - RESA) o wymiarach 93 m x 90 m. Wymagana przez ICAO długość RESA wynosi 90 m, natomiast zalecana długość to 240 m. Za strefą RESA w Kozhikode znajduje się 35 m spadek.