Boeing B737-800 (G-TAWD) linii TUI fly wypadł z pasa podczas lądowania na lotnisku w Leeds. Do zdarzenia doszło popołudniem w piątek (20 października). Maszyna wykonywała lot o numerze TOM3551 z greckiego Korfu.
Boeing B737-800 linii TUI fly o rejestracji G-TAWD, wykonujący lot TOM3551 z Korfu (CFU) do Leeds z 189 pasażerami i sześcioma członkami załogi, wylądował na drodze startowej o oznaczeniu RWY 14 lotniska Leeds Bradford o godzinie 12:51 czasu UTC, ale podczas dobiegu skręcił w lewo i wyjechał poza utwardzoną nawierzchnię, zatrzymując się ok. 18 m na lewo od krawędzi pasa startowego i ok. 410 m przed jego końcem. W zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń.
Czynnikiem sprzyjającym wypadkowi mogły być intensywne opady deszczu wraz ze zmieniającym kierunek wiatrem, który w porywach osiągał wartości aż 32 węzłów (około 60 km/h), spowodowane przechodzącą przez Wyspy Brytyjskie burzą Babet.
- Wiemy o incydencie na lotnisku Leeds Bradford, podczas którego po lądowaniu samolot wykonujący lot TOM3551 wyjechał z drogi startowej. Nie zgłoszono żadnych obrażeń wśród pasażerów, a nasz zespół naziemny wspierał pasażerów podczas opuszczania pokładu samolotu - można było przeczytać w oświadczeniu linii.
Warto dodać, że lotnisko w Leeds było zamknięte od momentu zdarzenia do godz. 11.00 czasu lokalnego w sobotę (21 października).
NOTAM-y po wypadku:C5930/23 NOTAMN
Q) EGTT/QICAS/I /NBO/A /000/999/5352N00140W005
A) EGNM B) 2310201425 C) 2310202359
E) ILS RWY 32 U/S
C5926/23 NOTAMN
Q) EGTT/QFALC/IV/NBO/A /000/999/5352N00140W005
A) EGNM B) 2310201415 C) 2310202359
E) AD CLOSED
METAR-y pogodowe dla lotniska Leeds tuż przed i w trakcie incydentu:- EGNM 201350Z 07017G30KT 030V090 4000 -RA SCT003 BKN006 09/09 Q0981=
- EGNM 201320Z 07018G31KT 4000 -RA BR SCT004 BKN005 09/09 Q0981=
- EGNM 201250Z 07017G32KT 4000 -RA BR SCT004 BKN006 10/09 Q0981=
- EGNM 201220Z 07019G33KT 4000 -RA BR SCT004 BKN007 10/09 Q0981=
- EGNM 201150Z 07020G33KT 6000 -RA SCT005 BKN008 10/09 Q0981=
- EGNM 201120Z 07021G35KT 6000 -RA SCT006 BKN007 10/09 Q0981=
- EGNM 201050Z 07020G33KT 6000 -RA SCT005 BKN006 10/09 Q0981=
- EGNM 201020Z 07020G33KT 6000 -RA SCT004 BKN005 10/10 Q0981=
- EGNM 200950Z 07020G32KT 030V090 4000 -RA BR SCT004 BKN005 10/10 Q0981=
- EGNM 200920Z 07017KT 4000 -RA BR SCT004 BKN005 10/10 Q0981=
- EGNM 200850Z 07019G33KT 4000 -RA BR SCT003 BKN005 11/10 Q0981=