Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji nowych B737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing chce ułatwień w certyfikacji nowych B737 MAX
fot. Boeing
Federalna Administacja Lotnictwa stała się adresatem wniosku Boeinga, który prosi amerykańskiego regulatora o uzyskanie zwolnienia ze szczególnych wymogów certyfikacyjnych nowych wariantów wąskokadłubowego B737 MAX. Producent samolotów uważa, że spełnienie „wyśrubowanych” standardów regulacyjnych jest niemożliwe.

Najmniejszy i największy model następcy B737-800NG miałyby być certyfikowane już w 2022 roku, lecz opóźnienie certyfikacyjne nowych wariantów boeinga 737 MAX związane jest z problemami jakości produkcyjnej, których autorem jest sam lotniczy koncern. Efektem „incydentu” ze stycznia 2024 roku jest zmiana podejścia amerykańskiego regulatora do Boeinga, który stracił prawo do autocertyfikacji wielu podzespołów nowych samolotów, skazując się na zwiększoną kontrolę ze strony Federalnej Administracji Lotnictwa.

Boeing zakładał, że zmiany w kierownictwie i pogłębiona kontrola procesów produkcyjnych pozwolą na certyfikację B737 MAX 7 i 10 w tym roku, lecz uzyskanie certyfikatu może znów zostać odłożone w czasie, gdyż producent zmaga się z problemami spełnienia „zaostrzonych standardów regulacyjnych” w związku ze zmianą klasyfikacji procesu certyfikacyjnego. Producent samolotów chce, aby Federalna Administracja Lotnictwa wydała tymczasowe zwolnienie regulacyjne dotyczące systemu tłumienia odchylenia zapobiegającego przeciągnięciu w nowych samolotach.

Z upublicznionego za pośrednictwem amerykańskich kanałów rządowych wniosku wynika, że zwolnienia certyfikacyjne ułatwiłyby wdrożenie planowanej aktualizacji systemu kąta natarcia we wszystkich modelach B737 MAX. Boeing podkreśla krytyczność uzyskania ułatwień w celu przyspieszenia harmonogramu certyfikacji opóźnionych modeli samolotów o wąskim kadłubie.

Tłumik odchylenia bocznego zarządzający przeciągnięciem, czyli elektroniczny system odpowiedzialny za ostrzeganie przed przeciągnięciem, identyfikację i tłumienie odchylenia, już wcześniej został objęty jednym wyłączeniem certyfikacyjnym. Wcześniejszy wniosek dotyczył zjawisk, takich jak wyładowania atmosferyczne i promieniowanie, podczas gdy obecny wniosek skupia się na holistycznej funkcjonalności systemu i prawdopodobieństwa wystąpienia awarii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 11 grudnia 2024

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Zobacz również:

Boeing wznawia loty B777-9 po kilkumiesięcznej przerwie

Biznes i przemysł

Boeing wznawia loty B777-9 po kilkumiesięcznej przerwie

Piotr Bożyk 18 stycznia 2025

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Boeing cierpi. Drastyczny spadek dostaw

Biznes i przemysł

Boeing cierpi. Drastyczny spadek dostaw

Mateusz Kieruzal 13 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 11 grudnia 2024

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Zobacz również:

Boeing wznawia loty B777-9 po kilkumiesięcznej przerwie

Biznes i przemysł

Boeing wznawia loty B777-9 po kilkumiesięcznej przerwie

Piotr Bożyk 18 stycznia 2025

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Boeing cierpi. Drastyczny spadek dostaw

Biznes i przemysł

Boeing cierpi. Drastyczny spadek dostaw

Mateusz Kieruzal 13 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5