Marcowy poziom dostaw nowych samolotów przez Boeinga wyniósł 41 jednostek, a więc mniej niż niż w najkrótszym miesiącu roku (lutym). W ciągu trzech miesięcy amerykański producent przekazał liniom lotniczym z całego świata 130 komercyjnych statków powietrznych. To dobry prognostyk na pozostałą część roku – jest szansa, że Boeing dostarczy ponad 400 samolotów.
Nowy rok Boeing zaczął pracowicie, albowiem styczeń okazał się najbardziej pracowitym miesiącem dla Boeinga od grudnia 2023 roku. Amerykański koncern przekazał liniom lotniczym 45 nowych samolotów w porównaniu z 30 maszynami, które trafiły do komercyjnych odbiorców w ostatnim miesiącu roku 2024.
Krótszy luty oznaczał, że Boeingowi będzie trudno poprawić styczniowy wynik, lecz i tak producent zdołał odnotować znacznie lepszy poziom dostaw niż w wielu miesiącach poprzedniego roku, kiedy strajk 30 tys. pracowników skutecznie paraliżował prace produkcyjne. Przewoźnikom przekazane zostały 44 nowe samoloty pasażerskie, podczas gdy w lutym 2024 roku producent dostarczył 27 maszyn.
Trzeci miesiąc roku przyniósł wzrost poziomu dostaw względem marca 2024 roku o 41 proc. Boeing dostarczył klientom 41 samolotów, podczas gdy rok wcześniej było ich 29. Linie lotnicze z całego świata odebrały 33 B737 MAX, cztery B777F i cztery B787, co oznacza, że w pierwszym kwartale dostawy komercyjnych samolotów Boeinga osiągnęły poziom 130 jednostek, z czego 105 (80 proc.) to wąskokadłubowce nowej generacji. Koncern dostarczył również pięć B767F, siedem B777F oraz 13 „Liniowców Marzeń”. W analogicznym okresie roku 2024 Boeing dostarczył zaledwie 83 maszyny.
Liczby dostaw w I kwartale 2025 roku nadal były niższe od wyników osiągniętych przez Boeinga w IV kwartale 2023 roku, kiedy to przekazano 157 samolotów komercyjnych, a firma zakończyła rok z wynikiem 528 dostaw. Na przestrzeni 366 dni roku 2024 amerykański producent samolotów zdołał dostarczyć 348 samolotów do 34 klientów na całym świecie, z czego 13 maszyn to jednostki wojskowe. Boeing dostarczył 23 frachtowce: 14 B777F oraz dziewięć B767-300F, jak i 312 pasażerskich samolotów, na które składało się: 51 Dreamlinerów, jeden B777-300ER i 260 B737 MAX.