Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing dostarczył pierwsze cysterny KC-46A Pegasus

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing dostarczył pierwsze cysterny KC-46A Pegasus
Fot. Boeing Media
Boeing dostarczył dwa pierwsze samoloty KC-46A Pegasus KC-46 do Bazy Sił Powietrznych USA McConnell, gdzie 22. Skrzydło Tankowania Powietrznego będzie pierwszą jednostką korzystającą z najnowszych na świecie latających cystern.

Baza Sił Powietrznych USA McConnell w Wichita, w stanie Kansas, otrzyma kolejne dwa samoloty w ciągu kilku tygodni. Następnie Baza Sił Powietrznych Altus, w stanie Oklahoma, otrzyma cztery takie samoloty do szkolenia załóg obsługujących maszyny na ziemi jak i w powietrzu. Pierwsze zamówienie na nowe latające cysterny miało miejsce w 2016 roku. Razem z umową z 2018 r. Boeing sprzedał do tej pory Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych 52 egzemplarze KC-46A.

Amerykański producent ma w planach budowę w sumie 179 maszyn tego typu. Jest to związane z odmładzaniem floty amerykańskich Sił Zbrojnych. Chodzi zwłaszcza o wymianę najstarszych boeingów KC-135 Stratotanker, które służą od 1957 roku.

Boeing otrzymał w 2011 roku wstępny kontrakt na zaprojektowanie i rozwój najnowszego samolotu tankowców Sił Powietrznych. KC-46A powstał na bazie wcześniejszej konstrukcji samolotu-cysterny – B767-2C. Ta z kolei oparta była na szerokokadłubowym samolocie pasażerskim B767-200ER. Pegasus to wielozadaniowy tankowiec zdolny do tankowania każdego samolotu kompatybilnego z międzynarodowymi procedurami tankowania w powietrzu – więc prócz maszyn US Air Force, również armii sojuszniczych. Obecnie jedynym użytkownikiem KC-46A jest USAF, ale w 2020 lub 2021 r. do tego grona dołączą Japońskie Powietrzne Siły Samoobrony.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing z ultimatum od FAA

Biznes i przemysł

Boeing z ultimatum od FAA

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

B737 MAX z kolejną usterką

Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing z ultimatum od FAA

Biznes i przemysł

Boeing z ultimatum od FAA

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

B737 MAX z kolejną usterką

Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5