Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing dostosuje się do mniejszych potrzeb. Calhoun: To kryzys inny niż wszystkie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/ Seattle Times

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing dostosuje się do mniejszych potrzeb. Calhoun: To kryzys inny niż wszystkie
fot. Boeing Media
Prezes Boeinga Dave Calhoun przekazał akcjonariuszom, że pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wywrze wpływ na działalność producenta przynajmniej do 2023 roku, a nawet później.

– Powrót do poziomu z 2019 roku potrwa od dwóch do trzech lat. Jeszcze dłużej potrwa powrót do długoterminowego wzrostu całej branży – wyznał Calhoun w rozmowie z "Seattle Times".

Szef Boeinga, przemawiając na corocznym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, które odbyło się wirtualnie, dodał, że kiedy rynek komercyjnych linii lotniczych ustabilizuje się, będzie mniejszy, a potrzeby klientów będą inne.

Gigant z Chicago przymierza się do pierwszej redukcji zatrudnienia na początku czerwca i zaoferuje granty osobom, które dobrowolnie same odejdą. – Plany i inwestycje, które poczyniliśmy, musimy porzucić i zacząć wszystko od nowa, aby dostosować się do nowej rzeczywistości – podkreślił Calhoun, nawiązując do pytań o wcześniejsze zamówienia na model 737-MAX.

2800 uziemionych maszyn i spadek ruchu o 95 proc.

Boeing ogłosi w środę wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Oczekuje się wówczas, że Calhoun przedstawi szczegółowe informacje na temat gwałtownego obniżenia wskaźników produkcji odrzutowców, co prawdopodobnie spowoduje tysiące zwolnień. Ruch pasażerski w Stanach Zjednoczonych spadł o 95 proc. Aż 2800 maszyn krajowych przewoźników zostało uziemionych. To nie jest bez wpływu na obecną sytuację największego globalnego producenta samolotów.

Prezes United Airlines Oscar Munoz ostrzegł już pracowników w służbowej notatce z 15 kwietnia. – Trudne decyzje dopiero przed nami. Planujemy, że nasza linia lotnicza i ogólna siła robocza będą mniejsze niż obecnie – zaznaczył Munoz. Brak optymizmu podziela również Ed Bastian, prezes Delta Air Lines, które ogłosiło stratę 422 mln dolarów. – Będziemy musieli sobie radzić w przemyśle i branży o znacznie mniejszej skali – podkreślił Bastian.

"Musimy zmienić tempo produkcji"

– To kryzys inny niż wszystkie, których wcześniej doświadczyliśmy. Linie lotnicze uziemiają floty, odraczają zamówienia na samoloty, odraczają nawet przyjmowanie zrealizowanych zamówień oraz spowalniają lub wstrzymują terminy płatności. Musimy zmienić tempo produkcji, aby zrównoważyć podaż i popyt – stwierdził Calhoun, który odniósł się również do zakończenia misji przejęcia sektora komercyjnego odrzutowca brazylijskiego producenta Embraera. – Obie strony nie były w stanie rozwiązać krytycznych warunków w negocjacjach – dodał Calhoun.

Embraer zareagował z rozgoryczeniem na decyzję Boeinga i poinformował o rozpoczęciu postępowania arbitrażowego. Potentat z Chicago nie zamierza jednak płacić żądanych 100 mln dolarów kary umownej za odstąpienie od kontraktu. Boeing w najbliższym czasie nie wypłaci również dywidendy akcjonariuszom, a wdrożenie aktualizacji oprogramowania do modelu 737-MAX potrwa dłużej niż początkowo przewidywano, ze względu na konieczność wirtualnej pracy, która także nie jest bez konsekwencji. Niemniej dodano o braku żadnych nowych problemów związanych z działaniem w tym zakresie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5