Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: Dreamlinery czekają na LOT

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: Dreamlinery czekają na LOT
fot. Velana Airport
PLL LOT nie odebrały dwóch Boeingów 787 Dreamliner. Zostały one przetransportowane przez producenta na długoterminowy postój na lotnisku Victorville. Lane Ballard, wiceprezes Boeinga i dyrektor generalny programu B787, powiedział, że wszystkie zbudowane przez producenta samoloty czekają na odbiór, również te, które są przeznaczone dla LOT-u.

Jak wskazał Daren Hulst, podczas briefingu dla dziennikarzy w Charleston, do końca bieżącego roku B787 stanie się najlepiej sprzedającym szerokokadłubowcem w historii. Linie lotnicze z całego świata zamówiły do tej pory 1 752 takie maszyny. Różnica pomiędzy Dreamlinerem a B777, który ciągle dzierży palmę pierwszeństwa, wynosi zaledwie 15 maszyn.

Na odbiór obecnie oczekuje około 78 Dreamlinerów. Na płytach postojowych, tylko w fabryce w Charleston, stoją samoloty, które w najbliższym czasie trafia do takich linie lotniczych jak: Etihad, Iraqi Airways, Korean Air, KLM, Turkish Airlines czy Saudia. Dwa zbudowane dla LOT-u szerokokadłubowe samoloty są jednak zaparkowane na lotnisku w Victoriville. Jest to pustynny port, który słynął z bycia cmentarzyskiem starych samolotów. Kiedy pojawiła się pandemia, a płyty postojowe w pobliżu fabryk Boeinga w Charleston, Everett czy Renton zapełniły się samolotami w szybkim tempie, producent postanowił umieszczać zbudowane maszyny na płytach portów w Mojave oraz Victorville.

Obecnie PLL LOT do realizacji regularnych rejsów do Chin, Indii, Japonii, Kanady, Korei Południowej i Stanów Zjednoczonych wykorzystuje 15 szerokokadłubowców, z czego osiem to „Liniowce Marzeń” w wersji -8, a siedem to samolotyw w wersji -9. Samolotów miało jednak być więcej, jednak we wrześniu 2021 r. PLL LOT zrezygnowały z odbioru dwóch Dreamlinerów: SP-LSH i SP-LSI. Samoloty, które noszą barwy narodowego przewoźnika, od ponad dwóch i pół roku stoją zaparkowane na pustyni w Victorville.


Decyzję taką podejmowano w czasie poważnych trudności na rynku światowym – Azja ciągle pozostawała zamknięta ze względu na pandemię koronawirusa, a decyzje o możliwości wznowienia połączeń do USA zapadły niewiele wcześniej. – Musimy elastycznie podchodzić do kwestii zarządzania flotą samolotów długodystansowych, a w związku z faktem, że producent opóźnił dostawę, skorzystaliśmy z możliwości odstąpienia od odebrania dwóch pozostałych boeingów 787 – mówił wówczas Maciej Wilk, ówczesny członek zarządu ds. operacyjnych PLL LOT. Nie bez znaczenie był również, nie rozwiązany z resztą do tej pory, konflikt o uziemione B737 MAX.

Inne zdanie na temat odbioru dwóch Dreamlinerów ma Boeing. – Pracujemy z liniami lotniczymi nad odbiorem zbudowanych już samolotów – powiedział Lane Ballard, wiceprezes Boeinga i dyrektor generalny programu B787, podczas spotkania z dziennikarzami w Charleston. – Wszystkie maszyny [przebywające z Victorivile i Mojave, od red.] muszą zostać odebrane – odpowiedział na pytanie Rynku Lotniczego dotyczące odbioru zbudowanych dla LOT-u B787.

W księdze zamówień Boeinga szerokokadłubowe samoloty średniego rozmiaru są w dalszym ciągu zaszeregowane, jako maszyny, które odbierze LOT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Skiplagging metodą na tanie loty w USA?

Pasażer i linie lotnicze

Skiplagging metodą na tanie loty w USA?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2023

Join UP! Polska sprzedaje już wycieczki na Sri Lankę

Pasażer i linie lotnicze

Join UP! Polska sprzedaje już wycieczki na Sri Lankę

inf. pras. Join UP! 25 listopada 2023

Belgrad: Wzrost opłat i nowy system zniżek

Infrastruktura i lotniska

Belgrad: Wzrost opłat i nowy system zniżek

Mateusz Kieruzal 24 listopada 2023

Zobacz również:

Dwa Dreamlinery Norwegian pierwszymi wycofanymi z eksploatacji

Biznes i przemysł

Dwa Dreamlinery Norwegian pierwszymi wycofanymi z eksploatacji

Rafał Dybiński 06 marca 2023

Dreamliner PLL LOT wylądował z misją ratunkową w Bejrucie

Prawo i polityka

LOT: Zmiany organizacyjne na Okęciu rozwiążą problem Dreamlinerów

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Skiplagging metodą na tanie loty w USA?

Pasażer i linie lotnicze

Skiplagging metodą na tanie loty w USA?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2023

Join UP! Polska sprzedaje już wycieczki na Sri Lankę

Pasażer i linie lotnicze

Join UP! Polska sprzedaje już wycieczki na Sri Lankę

inf. pras. Join UP! 25 listopada 2023

Belgrad: Wzrost opłat i nowy system zniżek

Infrastruktura i lotniska

Belgrad: Wzrost opłat i nowy system zniżek

Mateusz Kieruzal 24 listopada 2023

Zobacz również:

Dwa Dreamlinery Norwegian pierwszymi wycofanymi z eksploatacji

Biznes i przemysł

Dwa Dreamlinery Norwegian pierwszymi wycofanymi z eksploatacji

Rafał Dybiński 06 marca 2023

Dreamliner PLL LOT wylądował z misją ratunkową w Bejrucie

Prawo i polityka

LOT: Zmiany organizacyjne na Okęciu rozwiążą problem Dreamlinerów

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5