Boeing i Air Tanzania świętowali dostawę pierwszego B767-300 w wersji cargo (freighter). Samolot dotarł w ostatnich dniach do hubu linii w Dar es Salaam i zapewni jej dedykowaną zdolność przewozową do obsługi rosnącego rynku cargo w Afryce. Dostawa ta również była pierwszą bezpośrednią dostawę B767F od Boeinga dla afrykańskiego przewoźnika.
Przygotowania do wprowadzenia nowej maszyny trwały wiele miesięcy. W tym czasie niezbędne szkolenia przeszła cała załoga, w tym osoby odpowiedzialne za ruch lotniczy, pracownicy rampy oraz technicy.
- Z radością witamy Boeinga 767-300 Freighter w naszej flocie. 767 zaspokoi rosnący popyt na przewozy towarowe, które wcześniej były realizowane przez samoloty pasażerskie. 767 umożliwi Air Tanzania wspieranie w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości i krytycznych harmonogramów cargo w całej Afryce i poza nią. Z niecierpliwością czekamy na rozwój naszej branży importowej i eksportowej, która wymaga terminowych dostaw. Pojawienie się samolotu cargo otworzy globalnym firmom możliwości transportu towarów handlowych do różnych części świata, co pobudzi krajowy wzrost gospodarczy - powiedział Ladislaus Matindi, dyrektor zarządzający Air Tanzania.
B767F
Boeing 767-300F, który jest oparty na popularnej wersji pasażerskiej 767-300ER, jest w stanie zabrać na pokład około 58 ton ładunku cargo przy międzykontynentalnym zasięgu wynoszącego ponad 6,1 tys. km. Maszyna 767F jest idealna dla rozwoju nowych długodystansowych i regionalnych połączeń cargo. B767 rozładowuje także gwałtowny rozwój handlu e-commerce, który spowodował wzrost popytu na ładunki lotnicze.
Flota linii
Obecnie we flocie Air Tanzania znajduje się 12 samolotów: czterech airbusów A220-300, jednego boeinga B767F, dwa B787-8 Dreamliner oraz pięć De Havillandów DHC-8-400. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch boeingów 737 MAX 8, jednego B787-8, jednego B767F oraz jednego De Havilland DHC-8-400.