Boeing 787 może mieć kolejną wadę. Federalna Administracja Lotnictwa nakazała operatorom Dreamlinerów inspekcję foteli pilotów, gdyż możliwe jest, że niezamierzone naciśnięcie przełącznika odpowiedzialnego za ruch fotela w kokpicie może spowodować nagłą utratę wysokości przelotowej.
W marcu br. „Liniowiec Marzeń” LATAM Airlines wykonywał, w ramach piątej wolności lotniczej, rejs między Sydney a Auckland. Jeden z pilotów szerokokadłubowego samolotu niezamierzenie nacisnął przełącznik regulujący ustawienie fotela, który spowodował ruch do przodu. W tym samym czasie B787 nagle zaczął zniżanie, znacząco obniżając wysokość przelotową. W wyniku feralnego zdarzenia poważnie rannych zostało ponad 50 pasażerów, a jeden z podróżnych znalazł się w stanie krytycznym. Badanie zdarzenia wykazało, że pogoda nie miała żadnego wpływu na incydent, do którego doszło, gdyż samolot leciał na wysokości 41 tys. stóp, a głównym powodem gwałtownej zmiany wysokości przelotowej był ruch fotela.
Ze wstępnego raportu wynika także, że przycisk fotela niechcący nacisnęła również stewardesa podczas serwowania pilotom posiłku, co skończyło się kolejnym przesunięciem się fotela pilota do przodu, bardzo blisko kontrolek, tak że pilot mógł wywołać kolejne niezamierzone obniżenie poziomu lotu. Wkrótce po incydencie Boeing wydał zalecenie dla linii lotniczych-operatorów 787, aby podczas następnej kontroli technicznej samolotów sprawdziły przełączniki w fotelach w kokpicie Dreamlinerów. Federalna Administracja Lotnictwa poszła o krok dalej, wydając teraz operatorom samolotów tego typu nakaz inspekcji foteli w ciągu następnych 30 dni.
Agencja Reutera twierdzi, że amerykański regulator otrzymał pięć raportów od różnych linii lotniczych, wskazujących na problem z przyciskami foteli kapitana i pierwszego oficera boeingów 787. Pomimo wielu usterek (
ostatnia wada produkcyjna została wykryta w czerwcu) „Liniowiec Marzeń”, pozostaje najpopularniejszym samolotem szerokokadłubowym na świecie. Na koniec czerwca czynną służbę pełniło 1 108 takich maszyn: 390 B787-8, 621 B787-9, i 97 B787-10,
które produkuje się w Charleston w Karolinie Południowej.