Choć Boeing poczynił postępy w przeprojektowaniu systemu przeciwoblodzeniowego silników B737 MAX, który będzie zapobiegał przegrzewaniu się gondoli silnika, to certyfikacja kolejnych wersji wąskokadłubowego samolotu znów się opóźnia. B737 MAX 7 i 10 mają zostać certyfikowane dopiero pod koniec przyszłego roku. Dostawy samolotów powinny rozpocząć się w pierwszym kwartale 2026 roku.
Raport Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) wykazał, że loty testowe i analizy pokazały, że stosowanie silnika przeciwoblodzeniowego w suchym powietrzu przez ponad pięć minut na określonej wysokości może spowodować przegrzanie się osłony wlotu silnika, gdy nie w otoczeniu wystarczającej wilgoci.
Amerykański organ regulacyjny wydał w sierpniu 2023 r. dyrektywę zdatności do lotu w celu rozwiązania problematycznej kwestii. Dyrektywa miała zastosowanie do wszystkich boeingów 737 MAX, w tym 737 MAX 7 i MAX 10, co oznaczało, że przeprojektowanie osłon silników wymagać będzie czasu, a certyfikacja nowych MAX-ów znacząco się przeciągnie.
Wydanie kolejnych dyrektyw nie będzie konieczne, gdyż Boeing poczynił postępy w przeprojektowaniu systemu przeciwoblodzeniowego silników B737 MAX, który będzie zapobiegał przegrzewaniu się gondoli silnika i ewentualnemu zapaleniu się. Problem wciąż pozostaje certyfikacja kolejnych wariantów popularnego wąskokadłubowego samolotu.
Jak wynika z raportu „The Air Current”, certyfikacja znów się opóźni. Producent planował certyfikować nowe samoloty w pierwszym kwartale przyszłego roku, lecz „wewnętrzne harmonogramy amerykańskiego producenta samolotów mają wskazywać koniec 2025 roku jako termin certyfikacji”.
W listopadzie Boeing wystąpił do Federalnej Administracji Lotnictwa o uzyskanie ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7, lecz styczniowy „incydent” spowodował nałożenie na producenta kolejnych kontroli. Ułatwień certyfikacyjnych nie udało się Boeingowi otrzymać; producent nie może już także samemu certyfikować niektórych podzespołów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.