Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: Kolejne opóźnienie certyfikacji nowych MAX-ów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: Kolejne opóźnienie certyfikacji nowych MAX-ów
fot. Boeing AirplanesBoeing 737 MAX 10
Choć Boeing poczynił postępy w przeprojektowaniu systemu przeciwoblodzeniowego silników B737 MAX, który będzie zapobiegał przegrzewaniu się gondoli silnika, to certyfikacja kolejnych wersji wąskokadłubowego samolotu znów się opóźnia. B737 MAX 7 i 10 mają zostać certyfikowane dopiero pod koniec przyszłego roku. Dostawy samolotów powinny rozpocząć się w pierwszym kwartale 2026 roku.

Raport Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) wykazał, że loty testowe i analizy pokazały, że stosowanie silnika przeciwoblodzeniowego w suchym powietrzu przez ponad pięć minut na określonej wysokości może spowodować przegrzanie się osłony wlotu silnika, gdy nie w otoczeniu wystarczającej wilgoci.

Amerykański organ regulacyjny wydał w sierpniu 2023 r. dyrektywę zdatności do lotu w celu rozwiązania problematycznej kwestii. Dyrektywa miała zastosowanie do wszystkich boeingów 737 MAX, w tym 737 MAX 7 i MAX 10, co oznaczało, że przeprojektowanie osłon silników wymagać będzie czasu, a certyfikacja nowych MAX-ów znacząco się przeciągnie.

Wydanie kolejnych dyrektyw nie będzie konieczne, gdyż Boeing poczynił postępy w przeprojektowaniu systemu przeciwoblodzeniowego silników B737 MAX, który będzie zapobiegał przegrzewaniu się gondoli silnika i ewentualnemu zapaleniu się. Problem wciąż pozostaje certyfikacja kolejnych wariantów popularnego wąskokadłubowego samolotu.

Jak wynika z raportu „The Air Current”, certyfikacja znów się opóźni. Producent planował certyfikować nowe samoloty w pierwszym kwartale przyszłego roku, lecz „wewnętrzne harmonogramy amerykańskiego producenta samolotów mają wskazywać koniec 2025 roku jako termin certyfikacji”.

W listopadzie Boeing wystąpił do Federalnej Administracji Lotnictwa o uzyskanie ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7, lecz styczniowy „incydent” spowodował nałożenie na producenta kolejnych kontroli. Ułatwień certyfikacyjnych nie udało się Boeingowi otrzymać; producent nie może już także samemu certyfikować niektórych podzespołów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing dostarczył już 1500 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing dostarczył już 1500 boeingów 737 MAX

Mateusz Kieruzal 17 maja 2024

Kryzys Boeinga wpływa na Spirit AeroSystems. Zwolnienia pracowników

Biznes i przemysł

Odszkodowanie Boeinga dla Alaska Airlines. Linie odbiorą mniej MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Boeing dostarczył już 1500 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing dostarczył już 1500 boeingów 737 MAX

Mateusz Kieruzal 17 maja 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Pozostałe z wątku:

Boeing dostarczył już 1500 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing dostarczył już 1500 boeingów 737 MAX

Mateusz Kieruzal 17 maja 2024

Kryzys Boeinga wpływa na Spirit AeroSystems. Zwolnienia pracowników

Biznes i przemysł

Odszkodowanie Boeinga dla Alaska Airlines. Linie odbiorą mniej MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Boeing dostarczył już 1500 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing dostarczył już 1500 boeingów 737 MAX

Mateusz Kieruzal 17 maja 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5