Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX
fot. Paul Thompson, CC BY-ND 2.0, Flickr
Produkcja nowych boeingów 737 MAX wciąż jest wstrzymana, mimo że od zakończania strajku w Boeingu minął już ponad miesiąc. Producent samolotów skupia się m.in. na szkoleniu i upewnieniu się, że uporządkowany jest łańcuch dostaw.

Po ponad 50 dniach (5 listopada) Boeing porozumiał się ze związkiem zawodowym, gwarantując kluczowym pracownikom prawie 40-proc. podwyżkę płacy i kończąc tym samym wyniszczający amerykańskiego producenta strajk. Podwyżki będą kosztować Boeinga około 1,5 mld dolarów, co w porównaniu z łącznymi kosztami akcji strajkowej jest kwotą do zaakceptowania, gdyż starjk wygenerował stratę ponad pięciu mld dolarów.

Od pracy powstrzymywało się ponad 33 tys. pracowników, czego efektem było wstrzymanie prac produkcyjnych przy nowych boeingach 737 MAX. Konflikt na linii pracownicy – zarząd Boeinga rzutotwał na Polskie Linie Lotnicze LOT, które odebrały kolejnego samolot tego typ (SP-LVP) dopiero w ostatnich, mimo że pierwotnie dostawa zaplanowana była na połowę października.

Choć od zakończenia strajku minęło już ponad 30 dni, to produkcja nowych wąskokadłubowców nowej generacji wciąż jest wstrzymana, o czym poinformował administrator Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), Michael Whitaker, nie kryjąc zdziwienia. –Najbardziej uderzyło mnie to, że minęły cztery tygodnie od strajku, a oni nadal nie produkują samolotów, ponieważ skupiają się na sile roboczej, szkoleniu i upewnieniu się, że mają uporządkowany łańcuch dostaw – wyznał Whitaker, cytowany przez agencję Reutera.

Amerykanin uważa, że wznowiona produkcja MAX-ów będzie w pełni transparentna, gdyż zaangażowanie Boeinga w przejrzystość procesów produkcyjnych jest takie, jakie powinno być wcześniej. Whitaker spodziewa się, że minie kilka miesięcy, zanim produkcja B737 MAX zrówna się z limitem 38 samolotów, jaki obecnie regulator zatwierdził dla tego odrzutowca. Mimo to FAA nie zamierza podnieść limitu, jaki obowiązuje obecnie przy produkcji wąskokadłubowców nowej generacji, do czasu całkowitego rozwiązania problemów z kontrolą jakości w Boeingu. Na początku września Boeing ogłosił, że przesuwa swój cel produkcji 42 samolotów MAX-ów miesięcznie do marca 2025 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Boeing: Spadek dostaw we wrześniu. Październik będzie jeszcze gorszy

Biznes i przemysł

Strajk w Boeingu trwa. Każdy dzień to strata 100 mln dolarów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Linie Norse wynajmą sześć swoich Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Linie Norse wynajmą sześć swoich Dreamlinerów

Piotr Bożyk 06 grudnia 2024

Air Belgium. Zwolnienia i orientacja na cargo

Biznes i przemysł

Air Belgium. Zwolnienia i orientacja na cargo

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Boeing: Spadek dostaw we wrześniu. Październik będzie jeszcze gorszy

Biznes i przemysł

Strajk w Boeingu trwa. Każdy dzień to strata 100 mln dolarów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Linie Norse wynajmą sześć swoich Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Linie Norse wynajmą sześć swoich Dreamlinerów

Piotr Bożyk 06 grudnia 2024

Air Belgium. Zwolnienia i orientacja na cargo

Biznes i przemysł

Air Belgium. Zwolnienia i orientacja na cargo

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5