Podczas tegorocznego Paris Air Show przewoźnicy lotniczy nie zapomnieli o borykającym się z kryzysem Boeingu. Do amerykańskiego producenta wpłynęły zamówienia na samoloty cargo.
Jednym z zamawiających są linie China Airlines, które zamierzają zamówić do sześciu Boeingów 777 typy frachtowiec w celu modernizacji swojej floty towarowej. Przewoźnik planuje przejście na największy i najdłuższy na świecie dwusilnikowy frachtowiec, uruchamiając operacje z Tajpej do Ameryki Północnej i Europy – dwa kluczowe rynki, które zapewniają wyższą wydajność.
Kolejnym zamawiającym jest ASL Aviation Holdings DAC, które wraz z Boeingiem podpisały Memorandum of Understanding na 20 samolotów 737-800 Boeing Converted Freighters (BCF), z czego 10 maszyn jest zamówionych, a kolejne 10 są opcją do wykorzystania. Działając na sześciu kontynentach, ASL dostarcza rozwiązania sieciowe dla integratorów ładunków, przewożących ponad 357 tys. ton ładunku w 2018 roku. Irlandzka firma ASL zarządza flotą prawie 90 odrzutowców.
Na frachtowce Boeinga zdecydowały się także, uznane w tym roku za
najlepsze linie lotnicze na świecie w rankingu Skytrax, Qatar Airways. Przewoźnik złożył zobowiązanie do zakupu pięciu dodatkowych 777F. Transakcja o wartości 1,8 mld dolarów według cen katalogowych została zaprezentowana podczas Paris Air Show i podpisana w obecności Jassima Saifa Ahmeda Al-Sulaiti, katarskiego ministra transportu i komunikacji.