Linie United Airlines złożyły rekordowe zamówienie na 100 boeingów B787 Dreamliner z opcją na kolejnych 100. Przewoźnik z Chicago powiększy swoją flotę także o 100 maszyn B737 MAX.
Trzecie co do wielkości linie lotnicze Stanów Zjednoczonych do 2032 roku odbiorą w ten sposób aż 700 wąskokadłubowych i szerokokadłubowych maszyn, biorąc pod uwagę jeszcze
poprzednie zamówienia. Flota przewoźnika z Chicago będzie zwiększać się średnio o dwa samoloty w tygodniu w 2023 roku oraz trzy w tygodniu w 2024 roku.
Nowe 787 zastąpią boeingi 767 i 777
Zamówione Dreamlinery w trzech wersjach (-8, -9, -10) zastąpią w najbliższych latach starsze boeingi 767 i 777. Przewoźnik z Chicago do 2030 roku zamierza w ogóle wycofać z eksploatacji wszystkie odrzutowce wersji 767. – Wyszliśmy z pandemii jako wiodące na świecie linie lotnicze i flagowy przewoźnik Stanów Zjednoczonych. Najnowsze zamówienie umocni jeszcze bardziej naszą pozycję lidera i stworzy nowe możliwości dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy. Chcemy połączyć w wygodny sposób jeszcze więcej ludzi w różnych miejscach na świecie – podkreślił Scott Kirby, prezes United Airlines.
– Dzięki tej inwestycji samoloty 737 MAX i 787 pomogą przyspieszyć modernizację floty United Airlines. Ponadto przyczynią się do globalnego rozszerzenia sieci tras przewoźnika. Cały zespół Boeinga jest zaszczycony zaufaniem ze strony United Airlines do naszych odrzutowców, które połączą ludzi na całym świecie i przetransportują ładunki w najbliższych kilku dziesięcioleciach – zaznaczył Stan Deal, dyrektor generalny i prezes Boeinga.
Rozwój kierunków i tras United
Przewoźnik z Chicago tylko w ciągu ostatnich dwóch lat zaoferował swoim klientom, nie tylko w Ameryce Północnej, trzynaście nowych destynacji oraz 40 nowych tras. Ekspansję United Airlines w Europie widać zwłaszcza w porcie Londyn-Heathrow, który zyskał pięć dziennych rotacji do kilku miast w Stanach Zjednoczonych. Na sezon letni 2023 roku przewoźnik z Chicago zaplanował w sumie 23 rejsy każdej doby do największego lotniska stolicy Anglii. Najczęściej na Heathrow, czasami nawet co godzinę, będzie można polecieć z nowojorskiego portu Newark-Liberty. To aktualnie najważniejszy węzeł w sieci połączeń międzynarodowych i transatlantyckich United Airlines.
Nowojorski port Newark-Liberty oferuje bowiem aż 78 kierunków obsługiwanych przez przewoźnika z Chicago. Z drugiego w tym rankingu lotniska Houston-George Bush można dotrzeć do 56 miejsc docelowych
z siatki tras United Airlines, natomiast z trzeciego Chicago-O’Hare do 45. Tuż za podium plasuje się Waszyngton-Dulles z 41 kierunkami, a czołową piątkę zamyka San Francisco z 32 destynacjami. Ważne dla dalekich tras przewoźnika z Chicago są jeszcze porty w Los Angeles i Denver. United Airlines z największego miasta Kalifornii oferują osiemnaście miejsc docelowych, natomiast siedemnaście ze stolicy Colorado.
– Dzięki nowym dostawom boeingów 787 nasza flota szerokokadłubowa odzyska energię i wzmocni to, co robimy najlepiej, czyli przybliżamy do siebie ludzi z całego świata nowoczesnymi, przyjaznymi dla klienta i oszczędnymi samolotami – powiedział Andrew Nocella, wiceprezes i dyrektor handlowy United Airlines. – Mamy wyjątkowo silną pozycję, dzięki naszej globalnej sieci, flocie i węzłom komunikacyjnym, żeby zaspokoić popyt na podróże międzynarodowe. Taka mieszanka to kolejny powód, który zapewni naszym liniom nowych klientów, podróżujących w celach biznesowych i rekreacyjnych – dodał Nocella.
Na początku bieżącego roku United Airlines rozpoczęły największą transatlantycką ekspansję w swojej historii, uruchamiając dziesięć nowych tras, w tym do kilku miejsc, których nie obsługuje żaden inny przewoźnik z Ameryki Północnej. Wśród nich są jordański Amman, Ponta Delgada na portugalskich Azorach, a także hiszpańska Teneryfa na Wyspach Kanaryjskich i Majorka na Balearach.
Latem przyszłego roku ekspansja będzie kontynuowana dzięki uruchomieniu rejsów do Malagi w Hiszpanii, Sztokholmu w Szwecji oraz Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Ponadto zwiększona zostanie częstotliwość lotów do Barcelony, Berlina, Londynu, Paryża, Rzymu i Shannon. Szerokokadłubowce przewoźnika z Chicago pojawią się w sumie w 37 miastach Starego Kontynentu, Afryki oraz Bliskiego Wschodu, a także Indii. To więcej niż wszystkie inne amerykańskie linie lotnicze razem wzięte.
United Airlines są również największym przewoźnikiem z USA przez Ocean Spokojny i na początku 2023 roku będą obsługiwać 20 tras transpacyficznych. Kolejne będą wznawiane w ciągu najbliższych miesięcy. Wyłączając Chiny kontynentalne i Hongkong, oferowanie przewoźnika z Chicago w regionie Azji Południowo-Wschodniej i Dalekiego Wschodu przekroczy w przyszłym roku poziomy z 2019 roku, czyli tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Podróżni z Japonii zyskają w sumie 48 rejsów w tygodniu do Stanów Zjednoczonych. Nowością będą loty między San Francisco i Osaką oraz między nowojorskim portem Newark-Liberty a lotniskiem Tokio-Haneda.
Linie lotnicze z Illinois obsłużą także w sumie sześć tras do Australii, łącząc Sydney, Melbourne i Brisbane z Los Angeles, San Francisco i Houston. Niedawno zawiązana współpraca code-share z Virgin Australia pozwala dodatkowo na szybsze dotarcie do ponad 20 miast na tym kontynencie. Ponadto przewoźnik z Chicago lata z Nowego Jorku i Waszyngtonu do Kapsztadu oraz Johannesburga, a także do Akry w Ghanie i Lagos w Nigerii.
Cztery klasy w Dreamlinerach
Każdy z nowych Dreamlinerów będzie wyposażony w cztery klasy: biznesową Polaris, premium ekonomiczną, ekonomiczną plus i ekonomiczną. Klienci na pokładzie będą mieć do dyspozycji większe okna i oświetlenie LED. – Nasza flota boeingów 787 łączy najlepsze cechy obsługi. Klienci po prostu uwielbiają klasę Polaris, od poczekalni lotniskowych, po liczne udogodnienia takie jak ekrany w oparciach siedzeń, po duże i rozkładane fotele, które zamieniają się w łóżka, a także luksusowe koce i poduszki oraz mnóstwo miejsca do przechowywania bagażu – zachwala Linda Jojo, Chief Customer Officer w United Airlines.
Flota United Airlines
We flocie United Airlines znajduje się 855 samolotów: 81 airbusów A319, 99 A320, 40 boeingów B737-700, 141 B737-800, 12 B737-900, B136 B737-900ER, 27 B737 MAX 8, 43 B737 MAX 9, 40 B757-200, 21 B757-300, 37 B767-300ER, 16 B767-400, B777-200ER, 22 B777-300ER, 12 B787-8, 38 B787-9, 16 B787-10. United czeka na dostawę samolotów 716 samolotów: 70 airbusów A321neo, 50 A321XLR, 45 A350-900, 446 boeingów 737 MAX oraz 105 B787 Dreamliner.