Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: Styczeń z najniższą sprzedażą od 1962 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: Styczeń z najniższą sprzedażą od 1962 roku
fot. Boeing Media
Amerykański producent fatalnie wszedł w nowy rok. W styczniu firma nie otrzymała żadnego zamówienia. Udało się jej w tym czasie przekazać kontrahentom trzynaście samolotów. Przedstawiciel spółki z siedzibą w Chicago zdradził również, że po ewentualnym zakończeniu uziemień Maxów powrót do pełnej mocy produkcyjnej tej maszyny potrwa lata.

Tak fatalnego wyniku Boeing nie miał od 58 lat. Gdy miało to miejsce, David L. Calhoun obecny CEO amerykańskiego giganta miał pięć lat. Ostatnim miesiąc bez zamówień był jednak marzec zeszłego roku, gdy rozpoczął się kryzys trawiący firmę. Po katastrofie 737 Max latającego w barwach Ethiopian Airlines doszło do uziemienia najnowszej odsłony najpopularniejszego samolotu w portfolio firmy. Od tego czasu ma się nieodparte wrażenie, że w Boeingu dzieje się tylko gorzej.

Lepiej już było

Zeszły rok firma zamknęła bilans w zamówieniach z wynikiem 87 samolotów na minusie. Oznacza to, że więcej anulowano zamówień, niż ich złożono. Tak fatalnie nie było u amerykańskiego producenta od trzech dekad. 

Brak zamówień w ubiegłym miesiącu kontrastuje z wynikami Airbusa, który w styczniu zarejestrował zamówienia na 274 samoloty. Europejskie konsorcjum zmontowało w tym czasie 31 maszyn, Boeing zaś trzynaście: sześć 787, pod dwie sztuki 777 i 767 oraz trzy 737NG. 

Wiceprezes spółki Ihssane Mounir przekazał również, że szalejący w Chinach nowy wirus dodatkowo pokrzyżował plany Boeinga. Opóźniają się dostawy B777 i B787 do Państwa Środka. Firma ma szukać chętnych na ich odbiór. 

„Alarm! Kryć się! Maksiu! Maksiu! Maks!”

To nie wszystko. Dyrektor finansowy Boeinga Greg Smith powiedział we środę mediom, że osiągnięcie celu produkcyjnego Maksów, jaki sobie stawiano przed wyjściem na światło dzienne fuszerki, jaką producent zaprezentował w tym modelu, czyli miesięczna produkcja na poziomie 57 sztuk, będzie nieosiągalne przez kilka lat od daty zakończenia uziemienia najnowszych 737. Dodajmy, że wciąż nieznanej

Powodem jest narastający chaos panujący u podwykonawców. Wstrzymanie montowania Maksów spowodowało, że łańcuch dostaw tej maszyny zaczyna się rozpadać w oczach. 

To, jak źle ma się Boeing, chyba najlepiej świadczy fakt, że szukając pozytywów w wynikach tej firmy za styczeń, można znaleźć w zasadzie jeden. W pierwszym miesiącu tego roku nikt nie zdecydował się na anulowanie zamówień u tego producenta. Jest oczywiście i pierwszy lot techniczny 777X. Nie zmienia to jednak faktu, że i ta maszyna też nie znalazła w ostatnim miesiącu żadnego chętnego do jej zakupu. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Zwolnienia u podwykonawcy Boeinga

Biznes i przemysł

Zwolnienia u podwykonawcy Boeinga

Aleksander Domański 23 stycznia 2020

Boeing: 737 MAX wróci w połowie roku. Przynajmniej tak się nam wydaje

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Zwolnienia u podwykonawcy Boeinga

Biznes i przemysł

Zwolnienia u podwykonawcy Boeinga

Aleksander Domański 23 stycznia 2020

Boeing: 737 MAX wróci w połowie roku. Przynajmniej tak się nam wydaje

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5