Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing rozbuduje fabrykę B787 w Charleston

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing rozbuduje fabrykę B787 w Charleston
fot. Mateusz Kieruzal
Boeing rozbuduje fabrykę B787 w Charleston. Poszerzona infrastruktura zakładów w Karolinie Południowej pozwoli na podwojenie miesięcznej produkcji Dreamlinerów. Od czterech lat „Liniowce Marzeń” są produkowane wyłącznie na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.

Przez większość swojej historii Boeing był kojarzony przede wszystkim z Seattle – to tam przez większą część czasu produkowane były samoloty, w tym te największe na potrzeby lotnictwa cywilnego. Koncern jednak ciągle się rozrastał, więc konieczne były inwestycje w budowę nowej infrastruktury, która zaspokoi popyt na nowe samoloty pasażerskie, zarówno te o wąskim, jak i szerokim kadłubie.

Konsolidacja produkcji B787

W 2011 r. Boeing otworzył swój trzeci zakład produkcyjny w Charleston, w Karolinie Południowej. Nową lokalizację należy powiązać z wykupieniem w 2008 i 2009 r. przez producenta samolotów udziałów w dwóch producentach komponentów, mających siedzibę właśnie w Karolinie Południowej: Vought Aircraft Industries i Global Aeronautica. Po zakończeniu fuzji i kolejnych dwóch latach przygotowań otwarta została nowa linia montażu boeingów 787

Początkowo zakład w Charleston dział w zakresie produkcji Dreamlinerów równolegle z fabryką w Everett, gdyż założenie drugiej linii produkcyjnej motywowane było „rozszerzeniem zdolności produkcyjnych i sprostaniu zapotrzebowania rynku na nowe samoloty”. W 2020 r. Boeing, w okresie pandemicznych cięć, amerykański konern podjął decyzję o skonsolidowaniu produkcji B787 w Karolinie Południowej, a po około roku ostatni „Liniowiec Marzeń” opuścił fabrykę w stanie Waszyngton.

Boeing South Carolina to nie tylko montaż Dreamlinerów. Charleston jest także siedzibą innych działów amerykańskiego producenta statków powietrznych, w tym Research & Technology, IT Center of Excellence, Propulsion Systems, Interiors Responsibility Center i Engineering Design Center. Jeśli chodzi o testy samolotów i dostawę nowych B787, Boeing wykorzystuje do tego międzynarodowy port lotniczy w Charleston. W czerwcu 2023 roku Rynek Lotniczy odwiedził zakłady produkcyjne B787 w Karolinie Południowej.

Rozbudowa fabryki

Dreamliner jest już najlepiej sprzedającym się samolotem szerokokadłubowym w historii, co Boeing zamierza wykorzystać. Koncern rozszerzy działalność w Charleston, przeznaczając na rozwój infrastruktury zakładowej jeden miliard dolarów, co pozwoliłoby zwiększyć liczbę produkowanych miesięcznie „Liniowców Marzeń”, które są flagowym samolotem do obsługi połączeń dalekodystansowych m.in. dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Rozszerzona infrastruktura ma być otwarta w 2027 roku.

Decyzja o nowej inwestycji, która pozwoli na utworzenie 500 nowych miejsc pracy w ciągu pięciu lat, następuje wkrótce po tym, jak Boeing złożył wnioski o wydanie pozwolenia na podwojenie produkcji Dreamlinerów w Karolinie Południowej. Producent chce, aby do 2026 roku z linii montażu końcowego schodziło co miesiąc 10 nowych maszyn. Byłby to ogromny wzrost w porównaniu z obecnym poziomem produkcji – Boeing obecnie stara się przywrócić miesięczną produkcję B787 do pięciu sztuk miesięcznie. Produkcja Dreamlinerów została znacznie zmniejszona na początku 2024 r. z powodu opóźnień w łańcuchu dostaw foteli i wymienników ciepła.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

China Airlines zamawiają 24 szerokokadłubowe samoloty od Airbusa i Boeinga

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines zamawiają 24 szerokokadłubowe samoloty od Airbusa i Boeinga

Piotr Bożyk 20 grudnia 2024

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

LOT. Kolejny boeing 737 MAX lata już z pasażerami

Pasażer i linie lotnicze

Boeing: Pracownicy fałszowali wyniki kontroli B787

Biznes i przemysł

10. rocznica dostawy pierwszego Boeinga 787

Biznes i przemysł

LOT: 15. Boeing Dreamliner wylądował w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 15. Boeing Dreamliner wylądował w Warszawie

Łukasz Malinowski 01 listopada 2019

Zobacz również:

China Airlines zamawiają 24 szerokokadłubowe samoloty od Airbusa i Boeinga

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines zamawiają 24 szerokokadłubowe samoloty od Airbusa i Boeinga

Piotr Bożyk 20 grudnia 2024

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

LOT. Kolejny boeing 737 MAX lata już z pasażerami

Pasażer i linie lotnicze

Boeing: Pracownicy fałszowali wyniki kontroli B787

Biznes i przemysł

10. rocznica dostawy pierwszego Boeinga 787

Biznes i przemysł

LOT: 15. Boeing Dreamliner wylądował w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 15. Boeing Dreamliner wylądował w Warszawie

Łukasz Malinowski 01 listopada 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5