Boeing potwierdził, że bada, w jaki sposób mógłby poprawić efektywność modelu 767, tak aby mógł on z powodzeniem służyć także w przyszłej dekadzie. Studium wykonalności dotyczy w głównej mierze samolotów frachtowych na ramie modelu 767, ale nie wykluczona jest także odświeżona wersja pasażerska.
Pierwsza wzmianka o tym, że Boeing rozważa stworzenie odświeżonej wersji modelu 767, pojawiła się na łamach FlightGlobal w październiku br. Reporterzy magazynu informowali, że Boeing zastanawia się nad stworzeniem przeprojektowanej wersji swojego pierwszego dwusilnikowego samolotu szerokokadłubowego zaprojektowanej do obsługi rynku cargo, jak również przewozów pasażerskich. Maszyna miałaby być napędzana silnikami GE Aviation GEnx, a projekt otrzymał desygnację „767-X”.
Boeing potwierdza
Informacje FlightGlobal zyskały oficjalne potwierdzenie podczas odbywających się niedawno targów lotniczych Dubai Air Show, na których Randy Tinseth, wiceprezydent Boeinga d.s. marketingu przyznał, że amerykański producent rozważa podjęcie się opracowania usprawnionej wersji maszyny, która po raz pierwszy weszła do służby komercyjnej w 1982 r., służąc w wielu liniach lotniczych, m.in. w PLL LOT.
– Będziemy dostarczać 767 jeszcze przez wiele lat następnej dekady, a ostatnie sztuki opuszczające linię produkcyjną będą prawdopodobnie użytkowane przez rząd Stanów Zjednoczonych do 40 lat. Przyglądamy się przyszłości boeingów 767 na rynku cargo. Mamy do czynienia z pewnymi wymogami w kwestii efektywności, które pojawią się w połowie przyszłej dekady i zadajemy sobie pytania, jak możemy im sprostać. Przyglądamy się blisko tej kwestii – powiedział Tinseth.
Możliwie zmiany w ofercie samolotów towarowych
Obecnie producent z Chicago oferuje kilka modeli samolotów frachtowych: boeingi 767-300F, boeingi 777 Freighter oraz boeingi 747-8F. Tinseth przyznaje, że rozważane są różne strategie dotyczące tego, jak będzie się kształtowała oferta w tym segmencie w dłuższej perspektywie czasowej.
– Uważamy, że część rynku przewozów cargo koncentruje się wokół frachtowców wielkości boeingów 777, stąd też prowadzimy rozmowy z naszymi klientami by ustalić, jak będzie wyglądała następna generacja frachtowców 777 powstała na platformie 777X – zdradził Tinseth.
Boeing już wcześniej wspominał o planach opracowania wersji all-cargo modelu 777X. Wersja 777X F bazowałaby na krótszej maszynie pasażerskiej boeing 777-8, przypomina Air Cargo News.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.