Amerykański Boeing sprzedał w listopadzie 114 samoloty i dostarczył przewoźnikom oraz leasingodawcom 56 maszyn - informuje "Air Journal".
Zamówienia w jedenastym miesiącu bieżącego roku zdominowały Emirates. Linie lotnicze z Dubaju zainwestowały w bowiem
aż 90 szerokokadłubowych boeingów 777X.
Leasingodawcy i przewoźnicy kupili również dziewięć odrzutowców 737 MAX. Cztery z nich trafią do BOC Aviation z Singapuru. Listę listopadowych zamówień zamyka piętnaście samolotów KC-46 dla jednostki
Boeing Defence, Space and Security.
Analizując dostawy Boeinga przewoźnicy i leasingodawcy odebrali 45 odrzutowców z rodziny 737 MAX. Najwięcej, bo osiem samolotów tej wersji, dostarczono liniom lotniczym United Airlines. Siedem dołączyło do floty Southwest Airlines, a pięć zyskało malowanie irlandzkiego Ryanaira. Do klientów Boeinga trafiło również sześć szerokokadłubowych Dreamlinerów 787 oraz po dwa frachtowce wersji 767 i 777, a także jeden wojskowy P-8 Poseidon.
Między styczniem a końcem listopada amerykański producent dostarczył w sumie 461 samolotów. Dominowały (351) oczywiście odrzutowce z rodziny 737 MAX. Leasingodawcy i przewoźnicy odebrali też 62 szerokokadłubowych Dreamlinerów. Boeingowi do osiągnięcia zakładanego wcześniej rocznego celu brakuje ośmiu samolotów wersji 787 oraz 24 odrzutowców 737 MAX.