Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing wydał biuletyn serwisowy dla B737. Problem ze skrzydłami?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/ Boeing

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing wydał biuletyn serwisowy dla B737. Problem ze skrzydłami?
fot. Piotr Bożyk
Boeing wydał w niedzielę (2 czerwca) biuletyn serwisowy, w którym informuje linie lotnicze, że część eksploatowanych przez nie samolotów B737 Next Generation (NG) oraz uziemionych B737 MAX, mogą mieć wadliwy element krawędzi natarcia skrzydła. Problem dotyczy 41 B737 NG/MAX, choć producent zaleca sprawdzenie kolejnych 271 maszyn.

Według informacji przekazanych przez Boeinga chodzi o prowadnice mechanizmu poruszającego podłużny element krawędzi natarcia skrzydła, tzw. sloty, które mają wpływ na ogólną aerodynamikę samolotu i zwiększają jego siłę nośną. Sloty są wysuwane podczas startu i lądowania samolotu. Producent i dostawca konkretnej partii tego elementu poinformował koncern o możliwości wady produkcyjnej, jednak, jak podkreślił Boeing, nie zanotowano dotychczas żadnych problemów podczas lotu związanych z tym elementem. Natomiast amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) poinformowała, że całkowita niesprawność elementu nie spowoduje katastrofy samolotu, ale może skutkować poważnym uszkodzeniem skrzydła.

Boeing oświadczył w komunikacie prasowym, że zidentyfikował problem w 21 B737NG, aby jednak zapewnić dokładną ocenę sytuacji, producent nakazał liniom lotniczym sprawdzenie kolejnych 112 B737NG. Osobny biuletyn serwisowy trafił także do operatorów uziemionych B737 MAX. Boeing zidentyfikował wspomnianą wadliwą część w 20 samolotach B737 MAX. Operatorzy zostali zobligowani do sprawdzenia dodatkowo 159 MAX-ów, aby zapewnić dokładną ocenę światowej floty tych maszyn. Producent twierdzi, że wymiana wadliwej części powinna trwać od jednego do maksymalnie dwóch dni.

– Jesteśmy zobowiązani do wspierania naszych klientów w każdy możliwy sposób. Dlatego, kiedy zidentyfikują problem w swoich 737, mają nasze całkowite wsparcie przy wymianie wadliwych elementów skrzydła – powiedział Kevin McAllister, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.

W tym roku amerykański producent ma potężne problemy, które zaczęły się od pytania o bezpieczeństwo najnowszego wąskokadłubowego samolotu po katastrofie B737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines, który wykonując rejs ET302 rozbił się wkrótce po starcie z lotniska w Addis Abebie. Katastrofa kolejnego B737 MAX 8 doprowadziła do uziemienia tych samolotów przez władze lotnicze na całym świecie. Potem ponownie powróciły pytania dotyczące jakości produkowanych Dreamlinerów w zakładach w North Charleston. A teraz, mimo że wada produkcyjna elementu skrzydła B737 nie jest wielka, to rzuca kolejny cień na program B737 jak i samego producenta. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polskie Porty Lotnicze S.A. i Oman Airports Management Company podpisały list intencyjny

Infrastruktura i lotniska

Polskie Porty Lotnicze S.A. i Oman Airports Management Company podpisały list intencyjny

inf. pras. PPL/Lotnisko Chopina 09 lutego 2024

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Infrastruktura i lotniska

Finnair waży swoich pasażerów. Cel: optymalizacja operacji

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Polskie Porty Lotnicze S.A. i Oman Airports Management Company podpisały list intencyjny

Infrastruktura i lotniska

Polskie Porty Lotnicze S.A. i Oman Airports Management Company podpisały list intencyjny

inf. pras. PPL/Lotnisko Chopina 09 lutego 2024

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Infrastruktura i lotniska

Finnair waży swoich pasażerów. Cel: optymalizacja operacji

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5