Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing wznowił produkcję B737 MAX
fot. Boeing Airplanes
Produkcja nowych boeingów 737 MAX została w końcu wznowiona. Amerykański producent przywrócił pracę fabryki w Renton, a zakłady w Everett wznowią działalność w kolejnych dniach. Wznowienie produkcji liniowej flagowego programu jest promykiem nadziei dla Boeinga, który od czasu pandemii i kryzysu związanego z B737 MAX pogrążył się w obliczu rozległych wyzwań.

Po ponad 50 dniach (5 listopada) Boeing porozumiał się ze związkiem zawodowym, gwarantując kluczowym pracownikom prawie 40-proc. podwyżkę płacy i kończąc tym samym wyniszczający amerykańskiego producenta strajk. Podwyżki będą kosztować Boeinga około 1,5 mld dolarów, co w porównaniu z łącznymi kosztami akcji strajkowej jest kwotą do zaakceptowania, gdyż strajk wygenerował stratę ponad pięciu mld dolarów.

Choć akcja protestacyjna oficjalnie zakończyła się na początku listopada, to przez ponad 30 dni zakłady produkcyjne Boeinga nie pracowały. W przedostatnim miesiącu roku Boeing nie wyprodukował żadnego samolotu z programów B737, B767 i B777. W ostatnim czasie fabryki producenta odwiedził administrator Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), Michael Whitaker, nie kryjąc zdziwienia, że produkcja nowych wąskokadłubowców nowej generacji wciąż jest wstrzymana.

Boeing skupił się szkoleniu pracowników i upewnieniu się, że uporządkowany jest łańcuch dostaw. Kilka dni po wizycie Whitakera Boeing ogłosił, że fabryka w Renton wznowiła swoją działalność, a kadłuby pierwszych B737 MAX weszły na linię montażu początkowego. W następnych dniach Boeing przywróci do życia fabrykę w Everett. Wznowienie produkcji liniowej flagowego programu jest promykiem nadziei dla Boeinga, który od czasu pandemii i kryzysu związanego z B737 MAX pogrążył się w obliczu rozległych wyzwań. Firma wdrożyła szereg środków bezpieczeństwa i procedur kontroli jakości produkcji w okresie intensywnej kontroli i nadzoru regulacyjnego.

Po „incydencie”, który miał miejsce na początku roku, Federalna Administracja Lotnictwa zwiększyła nadzór nad linią produkcyjną B737 MAX, a Boeing utracił prawo do autocertyfikacji wielu podzespołów w nowych samolotach. W związku z tym producent zmaga się z certyfikacją najmniejszego i największego wariantu wąskokadłubowego samolotu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Boeing: Spadek dostaw we wrześniu. Październik będzie jeszcze gorszy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Biznes i przemysł

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Mateusz Kieruzal 14 października 2024

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Pozostałe z wątku:

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Boeing: Spadek dostaw we wrześniu. Październik będzie jeszcze gorszy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Biznes i przemysł

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Mateusz Kieruzal 14 października 2024

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5