Amerykański producent planuje od czerwca tego roku zwiększyć ilość montowanych miesięcznie boeingów 737 do 57 sztuk. Firma inwestuje również w technologie bioniczne, by zwiększyć produkcję Dreamlinerów.
Działania Boeinga mają na celu zwiększenie wydajności produkcji z 52 do 57 sztuk najpopularniejszych samolotów w ofercie firmy. Producent w zeszłym roku borykał się z poważnymi opóźnieniami spółek CFM (joint venture General Electric i Safran) produkującej silniki oraz Spirit AeroSystems odpowiedzialnej za większość konstrukcji nośnej. Wspomniane podmioty miały własne kłopoty techniczne i ze swoimi podwykonawcami. Już w sierpniu zeszłego roku Boeing zapowiedział pomoc w rozwiązaniu tych problemów, oraz że z początkiem 2019 roku moc produkcyjna osiągnie 57 sztuk MAX-ów. Teraz słyszymy o czerwcu.
Oddech Airbusa
– Nadal musimy pracować, aby CFM wspierał należycie naszą produkcję na poziomie 52 sztuk miesięcznie i wkładać dodatkowy trud, by osiągnąć poziom o pięć sztuk więcej – stwierdził dyrektor generalny Boeinga Dennis Muilenburg. – Wchodzenie w głąb ich procesów produkcyjnych zapewnia nam lepszy wgląd w ich działania i pozwala tworzyć rozwiązania długofalowe – dodał dyrektor.
Spirit AeroSystems, na którym spoczywa produkcja około 70 procent kadłuba boeinga 737, poinformował 1 lutego, że trwają intensywne przygotowania do otwarcia linii montażowej gotowej do wypuszczania 57 maszyn miesięcznie. Gdy uda się w końcu zapowiadane zwiększenie produkcji, Boeing może liczyć na zwiększenie zysków. To istotne wobec działań Airbusa, który niedługo będzie w stanie montować miesięcznie 60 maszyn z rodziny A320 – głównego konkurenta 737.
Więcej Dreamlinerów
Jednocześnie Boeing przygotowuje się do zwiększenia produkcji innego popularnego modelu w swojej ofercie. I robi to w sposób niecodzienny. W celu oddawania kontrahentom 14, a nie jak dzisiaj 12 sztuk popularnego szerokokadłubowca, pracownicy na liniach montażowych będą wyposażeni w specjalne egzoszkielety, które mają uczynić z nich „bioniczne maszyny”.
– Łączymy zdolności człowieka i robota, zwiększając siłę, prędkość i wydajność pracownika – powiedział Christopher Reid, współpracownik Boeinga, który wcześniej był projektantem skafandrów NASA.
Boeing spodziewa się, że efekty ich prac nad zwiększeniem produkcji 787, przyniesie efekty w drugim kwartale tego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.