Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing zwiększył przychody, ale stracił ponad 5 mld dolarów w 2022 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Air Journal/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing zwiększył przychody, ale stracił ponad 5 mld dolarów w 2022 roku
Fot. Boeing
Przychody Boeinga wzrosły w 2022 roku o 7 proc. Amerykański producent stracił jednak 5,05 mld dolarów w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy - informuje "Air Journal".

Dział Boeing Comercial Airplanes (BCA) zarejestrował 480 dostaw samolotów w 2022 roku. Obroty względem 2021 roku wzrosły o 33 proc. Niemniej wciąż odczuwalny jest wpływ długotrwałych problemów z produkcją szerokokadłubowych Dreamlinerów, a także kryzysu po niemal dwuletnim uziemieniu odrzutowców wersji 737 MAX.

Duży optymizm przyniósł czwarty kwartał minionego roku. Przychody z samolotów komercyjnych wzrosły od października do końca grudnia do 9,2 mld dolarów. To efekt zwiększonych dostaw odrzutowców z rodziny 737 i 787.

Boeing ustabilizował tempo produkcji samolotów 737 MAX do poziomu 31 maszyn miesięcznie i podtrzymuje plany zwiększenia budowy do blisko 50 odrzutowców miesięcznie w latach 2025/2026. Program 787 z kolei jest kontynuowany przy niskim tempie z planem zwiększenia produkcji do pięciu maszyn miesięcznie pod koniec bieżącego roku oraz do dziesięciu w latach 2025/26.

Boeing dostarczył w czwartym kwartale 152 samoloty i uzyskał zamówienia na 376 odrzutowców. Szczególnie ważna była zawarta umowa z United Airlines. Przewoźnik z Chicago powiększy swoją flotę o 100 odrzutowców 737 MAX oraz 100 Dreamlinerów. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Portfel zamówień Boeinga obejmuje aktualnie ponad 4500 maszyn o wartości 330 mld dolarów. Przychody z działu BCA zrekompensowały częściowo spadek aktywności w sektorze obronnym, bezpieczeństwa i kosmicznym. Prognozy na 2023 rok zakładają dostawy od 400 do 450 odrzutowców z rodziny 737 MAX. Dla porównania w minionym roku przewoźnicy i leasingodawcy odebrali w sumie 375 maszyn tej wersji.

– Mieliśmy dobry czwarty kwartał, a cały 2022 rok okazał się bardzo ważny dla nas z perspektywy odnowy branży po kryzysie wywołanym wirusem COVID-19. Popyt na nasze samoloty jest duży, dlatego koncentrujemy się na przyspieszeniu całej naszej działalności oraz łańcucha dostaw, co pozwoli wywiązać się z naszych zobowiązań. Inwestujemy wdrażając innowacje, ale priorytetowo traktujemy bezpieczeństwo i jakość tego, co produkujemy. Mimo czekających nas wyzwań jesteśmy dobrze przygotowani i zmierzamy w odpowiednim kierunku, biorąc pod uwagę przyszłe wyniki finansowe – skomentował Dave Calhoun, prezes i dyrektor generalny Boeinga.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec

Biznes i przemysł

Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec

inf. pras. 05 listopada 2024

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Opóźnienie Jakowlewa SJ-100. Nadal oczekuje na rosyjskie silniki PD-8

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Biznes i przemysł

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Mateusz Kieruzal 14 października 2024

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Pozostałe z wątku:

Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec

Biznes i przemysł

Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec

inf. pras. 05 listopada 2024

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Opóźnienie Jakowlewa SJ-100. Nadal oczekuje na rosyjskie silniki PD-8

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Biznes i przemysł

Boeing. Gigantyczne zwolnienia! Kolejne opóźnienie B777X

Mateusz Kieruzal 14 października 2024

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5