Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeingi 737 MAX wrócą nad Etiopię. 600 mln dolarów rekompensat dla Ethiopian Airlines

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ Bloomberg/ Seattle Times

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeingi 737 MAX wrócą nad Etiopię. 600 mln dolarów rekompensat dla Ethiopian Airlines
fot. Ethiopian Airlines
Boeingi 737 MAX wkrótce pojawią się ponownie nad Etiopią - informuje agencja prasowa "Bloomberg".

Niedawno stosowne dyrektywy zezwalające na rejsy odrzutowcami opublikowały Urząd Lotnictwa Cywilnego Malezji (CAAM) oraz Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego Indii (DGCA).

Teraz rychły powrót do operacji lotniczych czterech boeingów 737 MAX 8 zapowiedział Tewolde GebreMariam, prezes Ethiopian Airlines, które są bliskie osiągnięcia porozumienia z amerykańskim producentem samolotów w sprawie rekompensat po katastrofie rejsu ET302 z Addis Abeby do Nairobi w dniu 10 marca 2019 roku. Wówczas życie straciło 157 osób.

- Nasze cztery boeingi 737 MAX 8 wrócą do latania pod koniec bieżącego roku lub w styczniu - ujawnił GebreMariam agencji prasowej "Bloomberg". Ostateczny raport dotyczący lotu ET302 spodziewany jest za kilka tygodni. Tuż po nim nastąpi ponowna certyfikacja odrzutowców przez regulatora z Etiopii.

Według informacji "Seattle Times" umowa Boeinga z Ethiopian Airlines przewiduje rekompensatę finansową w wysokości 280 mln dolarów, wymianę rozbitego samolotu, zniżki na nowe maszyny oraz darmową dostawę części zamiennych przez trzy lata. Pakiet w ostatecznym rozrachunku wart będzie blisko 600 mln dolarów.

Przypomnijmy, że prezes Ethiopian Airlines na początku bieżącego roku nie rozważał opcji zamówień na inne odrzutowce. Przewoźnik z Afryki Wschodniej posiada aktualnie cztery boeingi 737 MAX 8. Na odbiory czeka kolejnych 27 samolotów tej wersji, ale terminy dostaw nie są jeszcze pewne.

- Zdecydowaliśmy się ostatecznie na kontynuowanie realizacji zamówienia. Przeprowadziliśmy dogłębną analizę techniczną, operacyjną i komercyjną. Postanowiliśmy po niej nie rezygnować z tych samolotów. Martwiliśmy się o nie, ale dostały ponowne certyfikacje FAA w Stanach Zjednoczonych, europejskiej EASA oraz w Kanadzie. Nasi eksperci, inżynierowie i piloci są także zadowoleni z dokonanych modyfikacji. Analizowaliśmy inne opcje, ale ewentualny wybór odrzutowców innego producenta nie ma dla nas ekonomicznego sensu, ponieważ obsługujemy boeingi 737 różnych wersji - wyjaśnił wówczas GebreMariam.

Ethiopian Airlines to nowoczesny i narodowy przewoźnik Etiopii, będący w 100 proc. własnością rządu tego kraju. Linie lotnicze z Afryki Wschodniej rozpoczęły rejsy pasażerskie 8 kwietnia 1946 roku i obecnie są jednymi z najbardziej prestiżowych na Czarnym Lądzie. Od grudnia 2011 roku przewoźnik jest także członkiem sojuszu Star Alliance. Siatka połączeń składała się przed wybuchem pandemii ze 125 miast w ruchu pasażerskim oraz 44 w ruchu cargo. Obecnie we flocie przewoźnika znajduje się 130 samolotów (stan na sierpień 2021 rok): 29 bombardierów Q400 NextGen, dziewiętnaście boeingów 787-8, osiemnaście boeingów 737-800, szesnaście airbusów A350-900, dziesięć boeingów 737-700, dziesięć boeingów 777F, osiem boeingów 787-9, sześć boeingów 777-200LR, cztery boeingi 777-300ER oraz wspomniane wyżej cztery boeingi 737 MAX 8, a także po trzy boeingi 767-300ER i 737-800F. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 27 marca 2025

Styczniowy wzrost dostaw Boeinga

Biznes i przemysł

Styczniowy wzrost dostaw Boeinga

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2025

Boeing zwiększy produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 09 lutego 2025

Zobacz również:

Antananarywa, czyli wykluczony komunikacyjnie Madagaskar

Infrastruktura i lotniska

Antananarywa, czyli wykluczony komunikacyjnie Madagaskar

Mateusz Kieruzal 22 lutego 2025

Ethiopian: Z Warszawy na Madagaskar. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian: Z Warszawy na Madagaskar. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 16 lutego 2025

Ethiopian Airlines: Do Warszawy sześć razy w tygodniu?

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 27 marca 2025

Styczniowy wzrost dostaw Boeinga

Biznes i przemysł

Styczniowy wzrost dostaw Boeinga

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2025

Boeing zwiększy produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 09 lutego 2025

Zobacz również:

Antananarywa, czyli wykluczony komunikacyjnie Madagaskar

Infrastruktura i lotniska

Antananarywa, czyli wykluczony komunikacyjnie Madagaskar

Mateusz Kieruzal 22 lutego 2025

Ethiopian: Z Warszawy na Madagaskar. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian: Z Warszawy na Madagaskar. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 16 lutego 2025

Ethiopian Airlines: Do Warszawy sześć razy w tygodniu?

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5