Bombardier ogłosił w czwartek (2 grudnia) dostawę 1000. samolotu Global. Ten kamień milowy został osiągnięty, gdy zespół NetJets pod kierownictwem Patricka Gallaghera, prezesa ds. sprzedaży, marketingu i usług, odebrał pierwszego biznesowego odrzutowca Global 7500 należącego do tego operatora samolotów biznesowych.
NetJets odbierają pierwszą maszynę Global 7500 Dodanie samolotu Global 7500 do floty NetJets na nowo definiuje ofertę dużych kabin i dalekiego zasięgu oraz zwiększa wybór opcji podróży dla jego międzynarodowych pasażerów. Dzięki zasięgowi 7700 mil morskich (14260 km) klienci NetJets będą mogli latać z Nowego Jorku do Pekinu lub z San Francisco do Sydney bez postojów na tankowanie. Samolot Global 7500 ma być flagowym samolotem jednej z najlepszych flot lotnictwa biznesowego. Największy i najcichszy samolot we flocie NetJets, jest to pierwszy z zamówionych 20 samolotów Global 7500, które z pewnością zmienią sposób, w jaki pasażerowie doświadczają globalnych podróży.
- Jesteśmy dumni z obsługi jednej z najbardziej zaawansowanych flot w branży i z radością przyjmujemy dziś nasz pierwszy samolot Global 7500. Maszyna ta nadaje nowy wymiar naszej ofercie samolotów dalekiego zasięgu. W czasie gdy zapotrzebowanie na nasze samoloty jest największe, nasza strategia koncentruje się na dalszym dostarczaniu rozwiązań spełniających potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Przewidujemy, że nasi pasażerowie docenią wartość dodaną samolotu i wiemy, że będą zachwyceni lotem biznesowym bombardierem Global 7500 - powiedział Patrick Gallagher, prezes ds. sprzedaży, marketingu i usług w firmie NetJets.
- Niezrównany biznesowy Global 7500 zachwyci teraz klientów NetJets nie tylko swoją wiodącą w branży gamą, ale także unikalnym fotelem Nuage, systemem oświetlenia Soleil i czterema prawdziwymi przestrzeniami mieszkalnymi. Jesteśmy dumni, że nasza 1000.dostawa samolotu Global, to pierwszy samolot Global 7500, który dołączył do floty NetJets. Dzięki tej podwójnej uroczystości nasz flagowy samolot staje się także flagowym odrzutowcem biznesowym NetJets i jest to wyjątkowy moment dla nas wszystkich, ponieważ kończymy niezwykły rok w lotnictwie. Chcę podziękować wielu członkom naszego zespołu, byłym i obecnym, którzy wspierali program Globala przez ostatnie dwie dekady, oraz naszym oddanym klientom, którzy cieszyli się doświadczeniem tej maszyny - powiedział Éric Martel, dyrektor generalny i prezes Bombardiera.
Ochrona środowiska Zarówno NetJets, jak i Bombardier są zaangażowane we wspieranie zrównoważonej przyszłości. Samolot Global 7500 może pochwalić się pierwszą deklaracją środowiskową produktu (EPD) dla odrzutowca biznesowego. Niezależnie zweryfikowana EPD zawiera szczegółowe informacje na temat śladu środowiskowego samolotu w całym jego cyklu życia, a tym samym odgrywa ważną rolę w zobowiązaniu obu firm do wspierania zaangażowania prywatnego przemysłu lotniczego w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska.
1000. dostawa Globala odzwierciedla niesłabnącą popularność, długowieczność i niezawodność tej rodziny samolotów, ponieważ pozostaje ona konsekwentnym liderem w swojej klasie. Oprócz ustawiania poprzeczki dla wszystkich odrzutowców biznesowych Global 7500 jest również kluczowym czynnikiem ekonomicznym.
Global dobry dla ekonomii KanadyZ okazji tego podwójnego świętowania firma PricewaterhouseCoopers (PwC) przeprowadziła badanie śladu ekonomicznego samolotu Global 7500 w Quebecu, Ontario i Kanadzie. Wyniki pokazują, że w latach 2010-2019 rozwój programu Global 7500 przyczynił się i ułatwił łączny ślad gospodarczy w Kanadzie wynoszący 4,8 mld dolarów amerykańskich w PKB, a także średnioroczną liczbę 3386 ekwiwalentów pełnego czasu pracy. Ponadto, dzięki ogólnej działalności produkcyjnej, Bombardier ma wnosić i ułatwiać kanadyjskiej gospodarce 2 miliardy dolarów PKB rocznie i tworzyć średnio 8456 miejsc pracy rocznie. Dzięki inwestycjom Bombardiera w badania i rozwój w programie Global 7500 rozwijana jest wiedza, innowacje i doświadczenie, przyczyniając się do ogólnej siły kanadyjskiego ekosystemu lotniczego.
Rodzina Global ExpressBombardier Global Express to odrzutowiec biznesowy z dużą kabiną, o zasięgu 6000 mil morskich (11100 km), zaprojektowany i wyprodukowany przez Bombardier Aviation (dawniej Bombardier Aerospace). Zapowiedziany w październiku 1991 r., pierwszy lot techniczny odbył 13 października 1996 r., a kanadyjski certyfikat typu otrzymał 31 lipca 1998 r., Do służby pierwsza maszyna weszła w lipcu 1999 r. Początkowo napędzany dwoma silnikami BMW/Rolls-Royce BR710, dzielił przekrój kadłuba z samolotami Canadair Regional Jet i Challenger 600 z nowym skrzydłem i statecznikiem pionowym. Global 5000 o krótszym zasięgu jest nieco mniejszy, a Global 6000 został zmodernizowany i przystosowany do misji wojskowych. Global 5500/6500 o dłuższym zasięgu są napędzane nowymi silnikami Rolls-Royce Pearl o niższym spalaniu paliwa i zostały zaprezentowane w maju 2018 r. Większe i wydłużone Global 7500/8000 mają większe zasięgi operowania. Rodzina Globala, to już obecnie osiem wersji samolotów:
- Global 5000
- Global Express XRS
- Global 6000
- Global 5500
- Global 6500
- Militarna
- Global 7500 (7000)
- Global 8000
Najwięcej, bo ponad 650 sztuk, wyprodukowano maszyn w wersji 5000 oraz 6000 i 6500.