Bombardier poinformował w oficjalnym komunikacie o podpisaniu dziesięcioletniej umowy na eksploatację i konserwację automatycznego systemu transportu pasażerów Innovia w porcie lotniczym we Frankfurcie nad Menem. System zostanie wyposażony w nowy system sterowania (marka Cityflo 650).
Współpraca Bombardiera i Fraportu, trwająca z powodzeniem już od 25 lat, pozwoli na przemieszczanie blisko miliona pasażerów przez całą dobę. Wartość kontraktu wynosi 103 mln euro. Porozumienie zawiera również opcję przedłużenia współpracy na kolejne pięć lat eksploatacji i utrzymania całego systemu. Podpisanie umowy nastąpiło 31 marca i zostanie uwzględnione w wynikach za pierwszy kwartał bieżącego roku.
– Z niecierpliwością oczekujemy kontynuacji naszej wieloletniej udanej współpracy z Fraport, której 25-lecie świętowaliśmy w ubiegłym roku – podkreślił Michael Fohrer, szef Bombardiera w komunikacie prasowym. – Nasz zespół wykonuje świetną robotę, zapewniając milionom podróżnych bezpieczne i komfortowe przemieszczanie przez całą dobę do swoich miejsc docelowych w terminalach. Modernizacja w pełni zautomatyzowanego systemu transportu pasażerskiego wydłuży cykl życia całego obiektu o co najmniej dziesięć lat – stwierdził Fohrer.
Krok w stronę cyfrowej przyszłości
– Nasza sprawdzona i najnowocześniejsza technologia sterowania pociągiem Cityflo 650 przygotuje system we Frankfurcie na cyfrową przyszłość – deklaruje z kolei Richard Hunter, dyrektor ds. kontroli rozwiązań Bombardiera. – Ten system komunikacyjny można zainstalować bez ingerencji w bieżące operacje i napięte harmonogramy. Można go używać wraz z istniejącą technologią sygnalizacyjną i nie wymaga wyłączenia bieżącego systemu – wyjaśnił Hunter.
Jak podaje Bombardier, system Cityflo 650 działa z powodzeniem na lotniskach w 35 krajach na całym świecie, wliczając Stany Zjednoczony, Wielką Brytanię, Chiny, Koreę Południową, Hiszpanię, Tajlandię, Malezję, Indie, Arabię Saudyjską i Brazylię. Po raz drugi zostanie również wykorzystany w samych Niemczech. Takim rozwiązaniem pochwali się również niedługo port lotniczy w Monachium.
Co 90 sekund na czterech stacjach
System automatycznego transportu pasażerskiego "SkyLine" łączy terminale 1 i 2 na lotnisku we Frankfurcie od 1994 roku. Flota 18 pojazdów kursuje co 90 sekund do czterech stacji, dzięki czemu miliony pasażerów i gości mogą bezpiecznie dotrzeć do swoich miejsc docelowych na terenie portu.
Bombardier w 2019 roku odnotował przychody na poziomie 15,8 mld dolarów. Z kolei port lotniczy Frankfurt obsłużył w minionym roku 70 560 987 pasażerów. Posiada cztery pasy startowe, po dwa z betonu i asfaltu. Trzy o długości 4 km i jeden z drogą o długości 2800 metrów. Jest głównym hubem Lufthansy, Condora i AeroLogic. Dogodny dojazd zapewniają dwie autostrady, a pasażerowie mogą dostać się do dwóch terminali z pomocą pociągów Regio i S-Bahn. Loty oferowane są do 370 destynacji w 172 krajach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.