Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Bombardiery LOT-u dwa razy zawróciły na Okęcie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Bombardiery LOT-u dwa razy zawróciły na Okęcie
fot. Bartłomiej Mostek
LOT nie ma szczęścia do bombardierów Q400. Pasażerowie dzisiejszego lotu naszego narodowego przewoźnika do Kluż-Napoki w Rumunii nie dolecieli na miejsce. Najpierw pilot wrócił z powodu zbyt wolno zamykającego się podwozia. Nowo podstawiony bombardier musiał zawrócić z powodu zadymienia kabiny.

– Po lądowaniu w styczniu, gdy nie zablokowała się przednia goleń i samolot zarył w pas, wprowadziliśmy bardzo rygorystyczne zasady bezpieczeństwa – tłumaczy Konrad Majszyk z biura prasowego LOT. – W związku z tym, gdy pilot zorientował się, że podwozie zamyka się zbyt wolno, wolał, żeby zajęli się tym nasi technicy, a nie rumuńscy – dodaje Majszyk.  

Było to powodem zawrócenia na lotnisko Chopina pierwszego z Q400. Na płycie stał drugi taki sam model maszyny kanadyjskiego producenta z wypożyczonych w związku z sytuacją strajkową w spółce. Niestety i tym razem 25 pasażerów na pokładzie usłyszało, że pilot podjął decyzję o powrocie na Okęcie. W tym wypadku sprawa była poważniejsza, bo w kabinie pojawił się dym. Na płycie lotniska pojawiły się więc wozy straży pożarnej. – Zapewniam, że zajmiemy się wszystkimi naszymi klientami – deklarował Majszyk. – Wszystkim zapewnimy hotele lub damy możliwość dostania się do miejsca docelowego podróży – wyjaśnia przedstawiciel przewoźnika. 

To trzecie awaryjne lądowanie Bombardiera Q400 naszych linii, które miało miejsce w tym roku. W styczniu samolot z Krakowa wylądował na Chopinie, po wcześniejszym zgłoszeniu problemów. Podczas przyziemienia nie zablokowała się przednia część podwozia i maszyna osiadła kadłubem na pasie. W lipcu samolot udający się do Gdańska również miał kłopoty z podwoziem, ale i wówczas awaryjne lądowanie obyło się bez zakłóceń.

– Te samoloty wykonały 12 tysięcy rejsów do lipca tego roku, to zupełnie inna skala niż dotycząca np. Dreamlinerów. Trzeba mieć na to baczenie, oceniając ich awaryjność. W skali tych wszystkich operacji to naprawdę nie jest dużo – oceniał w sierpniu tego roku Adrian Kubicki, rzecznik prasowy PLL LOT.

Na potwierdzenie swoich słów przedstawił statystyki. – Nie ma żadnych twardych danych mówiących, żeby zawodność Q400 odbiegała od norm. Średnia ich niezawodności to 98 procent dla średniej całej floty na poziomie między 97 a 99 procent. Oczywiście rozumiem ogólne wrażenie społeczne i wrzawę medialną wokół tych incydentów. Pamiętajmy jednak, że samoloty w lotnictwie cywilnym mają zmultiplikowany każdy system. W razie awarii inny przejmuje zadania uszkodzonego. Są też systemy monitorowania sprawności, które w tym przypadku pokazały swoją skuteczność – tłumaczył rzecznik.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Turkish Airlines: Do Krakowa codziennie!

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Do Krakowa codziennie!

Mateusz Kieruzal 02 kwietnia 2024

Southwind Airlines z zakazem wlotu do UE. W tle Rosja

Prawo i polityka

Xiamen Airlines: Do Australii przez Chiny. Czy warto? (relacja)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Turkish Airlines: Do Krakowa codziennie!

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Do Krakowa codziennie!

Mateusz Kieruzal 02 kwietnia 2024

Southwind Airlines z zakazem wlotu do UE. W tle Rosja

Prawo i polityka

Xiamen Airlines: Do Australii przez Chiny. Czy warto? (relacja)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5