Partner serwisu
Biznes i przemysł

Bombardier pozbywa się kolejnych samolotów i zwalnia 5 tys. osób

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Bombardier pozbywa się kolejnych samolotów i zwalnia 5 tys. osób
fot. Bartłomiej Mostek
To, co miało być regularnym kwartalnym raportem o wynikach finansowych, stało się oszałamiającym komunikatem dla globalnego przemysłu lotniczego. 8 listopada 2018 r. Bombardier ujawnił, że ​​sprzedaje dwie swoje firmy, w tym nieco już leciwy program samolotów Q400, i zmniejszy liczbę miejsc pracy o 5000. Dzięki CSeries i QSeries, które obecnie nie są dostępne w ofercie producenta, pozostały tylko odrzutowce regionalne CRJ. Czy w końcu Bombardier będzie wyłącznie producentem odrzutowców i kolejowym?

Wraz z wynikami za trzeci kwartał 2018 r. kanadyjski producent lotniczy i kolejowy zapowiedział, że będzie sprzedawał program samolotów turbośmigłowych serii Q oraz znak towarowy de Havilland spółce zależnej od Longview Aviation Capital, Viking Air, za 300 milionów dolarów. Pakiet sprzedażowy obejmuje linię turbośmigłową Q400 firmy Bombardier, a także aktywa i prawo do produkcji modeli Dash 8, -100, -200 i -300.

Bombardier poinformował, że osiągnął również porozumienie w sprawie sprzedaży samolotów i szkolenia technicznego, które są realizowane przez Montréal, Québec City (Kanada) i Dallas (USA), kanadyjskiej firmie CAE, zajmującej się szkoleniami, za 645 milionów dolarów. Transakcje z CAE przyniosą 800 milionów dolarów przychodów Bombardierowi.

Ogólnie rzecz biorąc, producent powiedział, że spodziewa się uzyskać około 900 milionów dolarów wpływów netto z dwóch wymienionych transakcji, które powinny zostać sfinalizowane do połowy 2019 roku. Do tego czasu redukcja kosztów i restrukturyzacja na dużą skalę przyniosą likwidacja około 5 000 miejsc pracy (co przekłada się na ponad 7 proc. globalnej siły roboczej), pomagając producentowi wygenerować 250 milionów dolarów rocznych oszczędności do roku 2021. Firma broni się, mówiąc, że cięcia i sprzedaż są konieczne i że nadal będzie "usprawniać" swoją działalność.

Pozbycie się turbośmigłowego samolotu QSeries nastąpiło kilka miesięcy po tym, jak kanadyjski producent samolotów przekazał inny komercyjny odrzutowiec CSeries do Airbusa. W ramach umowy europejski producent samolotów nabył pakiet większościowy (50,01 proc.) w CSeries z dniem 1 lipca 2018 r. Od tego czasu przemianowany został na dwa modele (CS100 i CS300) na A220-100 i A220-300.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bombardier anulował zamówienia klientów z Rosji

Biznes i przemysł

Bombardier anulował zamówienia klientów z Rosji

Rafał Dybiński 24 marca 2022

Bombardier dostarczył 50. odrzutowca biznesowego Global 7500

Biznes i przemysł

Bombardier i Aston Martin będą razem tworzyć odrzutowce biznesowe

Biznes i przemysł

Bombardier: Pierwszy dostarczony Global 5500 zbazowany w USA

Biznes i przemysł

Koronawirus. Bombardier zwolni 2,5 tysiąca osób

Biznes i przemysł

Koronawirus. Bombardier zwolni 2,5 tysiąca osób

Emilia Derewienko 08 czerwca 2020

Zobacz również:

Bombardier anulował zamówienia klientów z Rosji

Biznes i przemysł

Bombardier anulował zamówienia klientów z Rosji

Rafał Dybiński 24 marca 2022

Bombardier dostarczył 50. odrzutowca biznesowego Global 7500

Biznes i przemysł

Bombardier i Aston Martin będą razem tworzyć odrzutowce biznesowe

Biznes i przemysł

Bombardier: Pierwszy dostarczony Global 5500 zbazowany w USA

Biznes i przemysł

Koronawirus. Bombardier zwolni 2,5 tysiąca osób

Biznes i przemysł

Koronawirus. Bombardier zwolni 2,5 tysiąca osób

Emilia Derewienko 08 czerwca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5