Linie lotnicze Azul Linhas Aéreas (Azul) planują razem z niemiecką firmą Lilium rozwinąć sieć połączeń w Brazylii realizowanych z pomocą samolotów elektrycznych. Wartość umowy na 220 maszyn pionowego startu i lądowania (eVTOL) szacuje się na 1 mld dolarów. Pierwsze dostawy zaplanowano w 2025 roku.
Odrzutowiec niemieckiego producenta, który zatrudnia w sumie 600 pracowników w Europie i USA, może zabrać na pokład sześciu pasażerów i pilota. Poleci z prędkością 280 km/h na wysokości 3000 metrów, a jego maksymalny zasięg wynosi 250 km. Skrzydła samolotu Lilium mają rozpiętość 13,9 m i długość 8,5 m.
Więcej szczegółów sojuszu Azul i Lilium poznamy jak obie strony sfinalizują warunki handlowe porozumienia.
Przewoźnik z Brazylii pragnie jednak być innowacyjny, dlatego w ramach odważnej strategii przyspiesza zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności klimatycznej. Zamówienia na samoloty elektryczne Lilium mają być tego dowodem.
- Azul mają najbardziej ekskluzywny i zrównoważony model biznesowy w Brazylii. Nasza marka, unikalna sieć połączeń i solidny program lojalnościowy dają nam narzędzia do tworzenia kolejnych rynków oraz popytu na eksploatację elektrycznych odrzutowców w Brazylii. Tak działaliśmy na krajowym rynku przez 13 lat i mamy nadzieję, że w przyszłości dokonamy czegoś innowacyjnego dzięki właśnie współpracy z Lilium - podkreślił John Rodgerson, prezes Azul.
- Cieszymy się, że możemy działać z doświadczonym partnerem w celu wdrożenia wspólnej sieci eVTOL w Brazylii. Linie Azul zapewnia komfortowe i tanie podróże lotnicze na niedostatecznie obsługiwane rynki obu Ameryk, co czyni je idealnym partnerem dla Lilium - dodał Daniel Wiegand, współzałożyciel i prezes Lilium.