Breeze Airways poinformowały wczoraj (20 lutego) o zamówieniu kolejnych 10 airbusów A220-300, zwiększając tym samym łączne zamówienie do 90 samolotów, co czyni Breeze trzecim co do wielkości klientem A220 na świecie, po liniach Delta Air Lines i jetBlue.
Oprócz pozytywnych wrażeń w kabinie pasażerskiej, samolot odgrywa także ważną rolę w obniżaniu kosztów operacyjnych przewoźnika i wpływu na środowisko. Dlatego Breeze ogłosiły również, że na koniec 2024 r. będą korzystały tylko z floty A220. Nowe samoloty, podobnie jak i obecnie użytkowane A220, zabiorą na pokład 137 pasażerów: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 125 w klasie ekonomicznej (2-3).
- Dzięki światowej klasy osiągom, A220 jest idealnym samolotem, który pomoże Breeze osiągnąć swój cel, jakim jest świadczenie usług bez międzylądowań między niedostatecznie obsługiwanymi trasami w Stanach Zjednoczonych. Samolot oferuje wydajne operacje i wyjątkowe wrażenia pasażerskie, a wszystko to przy najniższym na świecie śladzie węglowym małych samolotów wąskokadłubowych i niższym poziomie hałasu w społecznościach do których lata. To dodatkowe zamówienie od Breeze jest silnym potwierdzeniem wartości i możliwości oferowanych przez ten samolot najnowszej generacji - powiedział Benoît de Saint-Exupéry, menadżer ds. sprzedaży Airbus Commercial Aircraft.
Warto wspomnieć, że siatka połączeń Breeze Airways obejmuje drugorzędne lotniska, omijając największe węzły lotnicze Stanów Zjednoczonych. Strategia rejsów tzw. point-to-point (P2P) pozwala uniknąć konkurencji z innymi przewoźnikami na 80 proc. tras do miast, które przewoźnik uważa za zapomniane lub zaniedbane. Więcej na temat początków linii w naszym artykule "
Breeze Airways to nowa linia start-up Neelemana".
Flota BreezeFlota linii składa się obecnie z 37 samolotów: 21 airbusów A220-300, 10 embraerów E190 oraz sześciu E195. Amerykański przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę 69 airbusów A220-300.
Rodzina A220Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Do końca stycznia br. zamówiono już 914 maszyn A220: 102 A220-100 oraz 812 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 316 samolotów tego typu do 17 linii lotniczych: 59 A220-100 oraz 257 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (68), airBaltic (47) oraz Air France (32).