Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Brexit a spadek pasażerów lotów Polska – Wielka Brytania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Brexit a spadek pasażerów lotów Polska – Wielka Brytania
fot. Heathrow AirportPort lotniczy Londyn-Heathrow
Brexit miał negatywnie wpłynąć na ruch pasażerski lotów z państw-członków Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku linie lotnicze oferujące loty na brytyjskich trasach z Polski przewiozły o 23 proc. więcej osób niż rok wcześniej, a całoroczny ruch pasażerski osiągnął poziom 93 proc. ruchu z rekordowego 2019 roku. W tym ruch zaczął spadać dopiero w marcu, lecz półroczny spadek wyniósł mniej niż jeden proc.

Jednym ze skutków wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej miało być przeprojektowanie przez linie lotnicze siatek połączeń, i przeniesienie oferowania na rynki perspektywiczne, takie jak Skandynawia czy południe Europy, które będą cechowały się ciągłymi wzrostami ruchu pasażerskiego.

Choć od Brexitu minęło już cztery i pół roku, to przewoźnicy nie zredukowali w znaczący sposób oferowania na trasach między polskimi portami lotniczymi a brytyjskimi odpowiednikami. Redukcja nastąpiła, lecz nie jest ona zbyt wysoka, gdyż – jak wynika z danych brytyjskiego urzędu lotnictwa cywilnego – w zeszłym roku z lotów oferowanych przez sześciu przewoźników skorzystało 7 737 280 pasażerów, o 23 proc. więcej niż w roku 2022, kiedy to bezpośrednimi rejsami do brytyjskich miast poleciało 6 287 156 podróżnych.

Zeszłoroczny wynik pasażerski oznacza, że ruch lotniczy Polska – Wielka Brytanii odbudował się w 93 proc. w porównaniu z rokiem 2019, który dla branży lotniczej był najlepszym w historii. Wtedy z rozbudowanej oferty lotów skorzystało 8 303 351 pasażerów. Tegoroczne wyniki nie odbiegają zbytnio od zeszłorocznych, albowiem w ciągu pół roku spadek ruchu pasażerskiego wyniósł zaledwie jeden proc. Mniejszą liczbę podróżnych zaczęto odnotowywać dopiero od marca, gdyż w pierwszych dwóch miesiącach obsłużono o 27 439 pasażerów więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W styczniu z lotów skorzystało 597 037 pasażerów (576 135 podróżnych w 2023 r.), podczas gdy w drugim miesiącu roku takich osób było 579 659 (573 122). W marcu i kwietniu doliczano się odpowiednio 624 173 pasażerów (627 811) i 643 695 (650 498) podróżnych. W maju nastąpił kolejny spadek ruchu, gdyż z lotów skorzystało 690 452 pasażerów, podczas gdy rok wcześniej było 697 466 takich podróżnych. Z kolei w szóstym miesiącu rejsami do Wielkiej Brytanii poleciało 662 352 osób, o 16 086 więcej niż w czerwcu roku 2023.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ryga: Blisko 750 tys. pasażerów w lipcu, ponad połowa latała z airBaltic

Infrastruktura i lotniska

Ryga: Blisko 750 tys. pasażerów w lipcu, ponad połowa latała z airBaltic

Rafał Dybiński 26 sierpnia 2024

Praga: Grecja króluje w lipcu i blisko 1,8 mln podróżnych

Infrastruktura i lotniska

Amsterdam: Lipiec lepszy niż przed rokiem, dwucyfrowy wzrost cargo

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Ryga: Blisko 750 tys. pasażerów w lipcu, ponad połowa latała z airBaltic

Infrastruktura i lotniska

Ryga: Blisko 750 tys. pasażerów w lipcu, ponad połowa latała z airBaltic

Rafał Dybiński 26 sierpnia 2024

Praga: Grecja króluje w lipcu i blisko 1,8 mln podróżnych

Infrastruktura i lotniska

Amsterdam: Lipiec lepszy niż przed rokiem, dwucyfrowy wzrost cargo

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5