British Airways oficjalnie potwierdza powrót kilku A380 do latania. Zanim jednak polecą na dalekim dystansie zobaczymy je na europejskich trasach przewoźnika. BA chwali się także największym rozkładem lotów od marca 2020 r., z dodatkowymi lotami do miast na całym świecie, w tym także na najważniejszy rynek – USA.
A380 powraca do floty
O tym, że brytyjski przewoźnik chce latać A380 pisaliśmy w artykule "
British Airways nie skreślają z planów A380. Nie wiemy tylko, kiedy wrócą". To, że samoloty A380 linii ponownie dołączą do jej aktywnej floty jest następstwem ogłoszenia możliwości podróżowania od listopada do Stanów Zjednoczonych m.in. zaszczepionych Brytyjczyków. Tej zimy British Airways będzie latać do 23 amerykańskich miast, wykonując do 246 lotów tygodniowo, czyli więcej niż jakikolwiek inny przewoźnik transatlantycki.
Zanim jednak samoloty SuperJumbo British Airways będą mogły wznowić loty na długich trasach, linia musi przywrócić do pracy personel kokpitowy i pokładowy A380. Aby to zrobić, od 8 listopada br. największy samolot Airbusa będzie obsługiwał z lotniska Heathrow m.in poranną rotację do Frankfurtu oraz popołudniową rotację do Madrytu.
Na trasy dalekodystansowe airbusy A380 mają powracać od 3 grudnia na następujących trasach:
-
Miami – od 3 grudnia
-
Dubaj – od 5 grudnia
-
Dallas Fort Worth – od 7 grudnia
-
Los Angeles – od 9 grudnia
Loty do Dallas mogą być opóźnione, ponieważ lotnisko nie zainstalowało specjalnych rękawów i urządzeń do obsługi BA A380.
Wzrosty częstotliwości do USA
W całej swojej amerykańskiej sieci British Airways zwiększy liczbę lotów na trasach do wielu miast, w tym do Nowego Jorku, początkowo do pięciu dziennie, a następnie do ośmiu dziennie w grudniu. Linie będą również obsługiwać dwa razy dziennie połączenia do Bostonu, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Waszyngtonu, Dallas, Miami i Toronto, a także codzienne połączenia do Filadelfii, Phoenix, Seattle, Atlanty, Denver, Houston i Vancouver.
Oprócz zwiększenia częstotliwości, w październiku i listopadzie British Airways wznowią połączenia do Austin, Orlando, Tampy, San Diego, Las Vegas i Baltimore. W grudniu BA ponownie rozpoczną loty do Nashville i Nowego Orleanu, które okazały się hitem dla klientów, gdy po raz pierwszy zostały uruchomione.
Kierunki wakacyjne i wypoczynkowe również w górę
British zwiększył częstotliwości lotów do wielu miejsc na krótkich dystansach, dodając 13 tys. dodatkowych foteli do miejsc wakacyjnych, z których rodziny mogą uciec w październiku tego roku. Popularne kierunki wypoczynkowe Marrakesz i Dalaman pojawią się ponownie w rozkładach lotów na czas przed październikowym półmetkiem, a zupełnie nowe połączenia do tureckiego kurortu Antalya również zostaną uruchomione. Wybiegając w przyszłość ku zimie, British Airways ponownie uruchomi od grudnia kierunki narciarskie jak Innsbruck, Grenoble i Salzburg.
W Europie również więcej rejsów
BA rozszerza także swój karaibski program o 12 połączeń tygodniowo na Barbados i po dziewięć na Antiguę i St Lucia, które będą podzielone między lotniska Heathrow i Gatwick. Loty do popularnych luksusowych miejsc na Oceanie Indyjskim, Malediwów i Mauritiusa, również zostaną zwiększone kolejno do 10 i sześciu tygodniowo w okresie świątecznym. Przewoźnik zwiększy liczbę lotów do kluczowych miast europejskich, oferując 48 cotygodniowych połączeń do Amsterdamu, 33 do Genewy, 35 do Dublina, 28 do Mediolanu i 21 do Berlina, Paryża i Rzymu. Do Warszawy linia chce latać dwa razy dziennie, a w grudniu te liczby wzrosną do trzech lub nawet czterech rejsów dziennie.
Spółka zależna British Airways – BA City Flyer – będzie obsługiwała 43 loty tygodniowo do Edynburga, 33 do Dublina, 25 do Glasgow, 18 do Belfastu, 16 do Amsterdamu, 15 do Rotterdamu, 15 do Berlina, 12 do Frankfurtu, 12 do Dusseldorfu i 11 do Zurychu. Linie zamierzają również uruchomić nową trasę z Belfastu do Birmingham, jak również do Salzburga, nowego narciarskiego celu podróży, z Londynu City i Southampton.