Brussels Airlines i Tomorrowland z dumą zaprezentowały pod koniec kwietnia br. najnowszą belgijską ikonę „Amare”. Zupełnie nowe malowanie airbusa A320neo zawiera także rozszerzoną rzeczywistość, co jest nowością na skalę światową. Jak podkreśla przewoźnik, nowe barwy reprezentują jedność ludzi na całym świecie. Warto dodać, że obaj partnerzy zintensyfikowali również wysiłki, aby uczynić loty Tomorrowland bardziej zrównoważonymi.
Podczas specjalnej prezentacji w hangarze belgijskiej linii, nowe malowanie zostało zaprezentowane mediom, gościom i pracownikom. Nowa belgijska ikona jest hołdem dla światowej sławy festiwalu muzycznego Tomorrowland i po raz kolejny demonstruje belgijskość Brussels Airlines, dzięki której "linia sprowadza świat do Belgii i daje światu to, co najlepsze w Belgii".
A320neo Amare jest pierwszym samolotem wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość w swoich barwach, ponieważ znajdujący się na kadłubie ptak ożywa po zeskanowaniu za pośrednictwem określonych kanałów mediów społecznościowych, takich jak Instagram czy TikTok. Funkcja ta zapewnia pierwsze rozszerzone opowiadanie historii za słynnym na całym świecie magicznym stworzeniem Amare, które symbolizuje jedność i przekraczanie czasu i przestrzeni. Cały proces projektowania barw trwał około 15 miesięcy, a wielką uwagę poświęcono szczegółom, od piór ptaka po iskierki fajerwerków przechodzących w logo Brussels Airlines.
Doświadczenie Tomorrowland jest także pokazywane wewnątrz samolotu, gdzie pasażerowie będą mogli cieszyć się na pokładzie imponującym systemem dźwiękowym i specjalnym nastrojowym oświetleniem LED.
Odkrywanie świata w bardziej odpowiedzialny sposóbObaj partnerzy są świadomi swojego wpływu na środowisko i od kilku lat pracują nad jego zmniejszeniem. Nowy Amare, to drugi zupełnie nowy airbus A320neo (OO-SBB), który dołączył do floty Brussels Airlines pod koniec grudnia 2023 r. Samolot neo emituje do 20 proc. mniej CO2 i do 50 proc. mniej hałasu niż jego poprzednicy i jest namacalnym przykładem tego, jak linia i festiwal dążą do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko.
Jak podkreśla linia, wszystkie pakiety Global Journey sprzedawane wspólnie przez Brussels Airlines i Tomorrowland będą od teraz zielonymi taryfami, które rekompensują emisje lotnicze dzięki zrównoważonemu paliwu lotniczemu (20 proc.) i dzięki inwestycjom w jakościowe programy redukcji emisji CO2 (80 proc.). Co więcej, Tomorrowland i Brussels Airlines podpisały umowę o inwestowaniu w zakup paliwa SAF, aby zrekompensować całkowitą emisję dwutlenku węgla wszystkich lotów, które będą obsługiwały ten festiwal.
- Brussels Airlines jest dumnym partnerem Tomorrowland od 2012 r. i z przyjemnością ogłaszam, że przedłużymy to partnerstwo do 2028 r. Łączy nas wiele rzeczy, takich jak pasja do odkrywania świata i łączenia kultur, ale także świadomość naszego śladu środowiskowego i chęć podjęcia niezbędnych kroków w celu zmniejszenia naszego wpływu. Te wspólne wartości sprawiają, że to partnerstwo jest takim znakomitym sukcesem - powiedziała Dorothea von Boxberg, prezeska Brussels Airlines.
Pierwszy lot w nowych barwachAmare nie tylko przywiezie festiwalowiczów do Tomorrowland, ale będzie obsługiwać także inne loty komercyjne na siatce Brussels Airlines. W swój pierwszy lot w nowych barwach samolot wyruszył 26 kwietnia br. na Teneryfę (SN3781).
Informacyjnie o festiwalu muzyki elektronicznejTomorrowland to coroczny festiwal muzyki elektronicznej organizowany przez Q-Dance, ID&T oraz Media Enterprise. Festiwal odbywa się w belgijskiej miejscowości Boom (Antwerpia). Odbywający się na terenie prowincjonalnego parku rekreacyjnego De Schorre, festiwal zadebiutował w 2005 r., z pomysłu braci Manu i Michiela Beersów. Od tego czasu Tomorrowland stał się jednym z najbardziej znanych festiwali muzycznych na świecie. Zdobył wiele wyróżnień i nagród, w tym pięć razy z rzędu został uznany za „najlepsze wydarzenie muzyczne roku” podczas International Dance Music Awards. Spółka zatrudnia przez cały rok ponad 80 osób, a w trakcie organizacji tego wydarzenia pracuje tam nawet 15 ty.s osób.
Sukces Tomorrowland doprowadził do powstania odrębnych festiwali. W latach 2013-2015 koncepcja została na krótko wyeksportowana do Stanów Zjednoczonych, w pobliżu Atlanty, pod nazwą TomorrowWorld. W 2015 r. w trzecim kraju, Brazylii, rozpoczął się festiwal znany jako Tomorrowland Brasil. Od 2019 r. festiwal zorganizował zimową edycję, Tomorrowland Winter, w samym sercu olimpijskiego kurortu Alpe d'Huez we Francji.