Brussels Airlines poinformowały o kolejnym kroku w kierunku modernizacji i odnowienia swojej floty krótko- i średniodystansowej. Już w przyszłym roku do floty belgijskiej linii zawita pierwszy nowy airbus A320neo.
W okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. pięć airbusów A320neo zostanie włączonych do floty Brussels Airlines. W 2023 r. dołączą trzy takie maszyny, a w 2024 r. kolejne dwie. Samoloty zostaną dostarczone bezpośrednio do Brussels z zamówienia złożonego przez Lufthansę i zastąpią najstarsze egzemplarze A319 we flocie mające ponad 20 lat. Nowe samoloty wniosą istotny wkład w odpowiedzialność Brussels Airlines za środowisko, zwiększą rentowność oraz stanowią ważną długoterminową inwestycję w brukselskim hubie.
- Oprócz odnowy floty, to paliwa alternatywne są ważnymi filarami dla osiągnięcia naszych ambicji klimatycznych. Połączenie lotniska w Brukseli z siecią szybkich pociągów jest niezbędne, aby ograniczyć krótkie loty, co obecnie nie ma miejsca. Ponadto większość emisji pochodzi z lotów długodystansowych, dla których nie ma dziś odpowiedniej alternatywy. Dlatego też, wraz z całym sektorem, musimy więcej inwestować w alternatywy dla paliw kopalnych. W Brussels Airlines dążymy do tego, aby w 2023 roku odbył się pierwszy lot z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Jednak aby móc na szeroką skalę korzystać z tego bardziej przyjaznego dla klimatu SAF, trzeba będzie poczynić duże inwestycje w zakłady produkcyjne. Inwestycje, których my jako sektor nie możemy udźwignąć sami - powiedział Peter Gerber, prezes zarządu Brussels Airlines.
Belgijski przewoźnik przygotowuje się także do kolejnego udanego lata z nowymi kierunkami w Europie i dodatkowymi częstotliwościami na już obsługiwanych kierunkach europejskich. Tutaj warto przypomnieć, że po prawie 3-letniej przerwie linia powróci z
codziennymi rejsami do Warszawy.
Ponadto Brussels spodziewa się, że latem przyszłego roku działalność w sektorze europejskim wzrośnie o ponad 10 proc. W związku z tym linia planuje na przyszłe lato wynająć cztery dodatkowe samoloty i zatrudnić ponad 200 dodatkowych pracowników. Kolejny samoloty będą pozyskane od innych linii z Lufthansa Group. Dwa A319 będą po Austrianie, natomiast dwa A320 po linii Eurowings.
Innowacyjna kabina zwiększy komfort podróżyA320neo będą obsługiwane przez Brussels Airlines na trasach kontynentalnych, początkowo do Londynu, Amsterdamu i Frankfurtu. Nowy samolot, który zabierze na pokład 180 pasażerów, znacznie zwiększy komfort podróży na trasach krótko- i średniodystansowych. Nowa kabina ma wiele do zaoferowania, a Brussels podkreśla, że nowe, duże schowki na bagaże nad głową mają o 40 proc. większą pojemność i mogą pomieścić nawet o 60 proc. więcej walizek, ponieważ można je układać w pionie (na dłuższym boku). Wystrój kabiny i wejście zostały gruntownie przeprojektowane i wydają się teraz jaśniejsze i bardziej przyjazne. System Human Centric Lighting, specjalnie zaprogramowany, elastyczny system oświetlenia, oświetla kabinę ciepłym czerwonym światłem, stopniowanymi odcieniami pośrednimi do zimniejszego niebieskiego światła. W zależności od pory dnia lub nocy, światło w kabinie samolotu jest w ten sposób dostosowane do biorytmów pasażerów. Komfort siedzenia został również poprawiony: boczne ściany kabiny Airspace zapewniają pasażerom więcej miejsca w obszarze ramion. Ponadto nowoczesne toalety są jeszcze bardziej przydatne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Flota belgijskiego przewoźnikaFlota Brussels Airlines składa się obecnie z 40 airbusów: 15 A319, 16 A320 oraz dziewięciu A330-300. Linia oczekuje na dostawę dziewięciu samolotów: po dwa używane A319 i A320 (z grupy LH) oraz pięć nowych A320neo.
Rodzina A320neoRodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 120 firm leasingowych i linii zamówiło 8665 maszyny z rodziny A320neo (85 A319neo, 3977 A320neo, 45603 A321neo), to około 64 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.