Druga faza budowy nowego pirsu 1 w porcie Budapeszt została zakończona w wyznaczonym terminie – poinformowało w oficjalnym komunikacie lotnisko w stolicy Węgier. Inwestycja została zrealizowana w rekordowym czasie 339 dni.
Władze portu nad Dunajem czekają już tylko na pozwolenie na użytkowanie nowego obiektu. Po jego oddaniu pasażerowie będą mogli czekać na loty w dogodnym, pięknym i przestronnym otoczeniu, które oferuje również bezpieczne warunki z perspektywy epidemiologicznej.
Nowoczesny pirs 1 jest częścią współpracy między portem lotniczym w Budapeszcie a rządem Węgier w zakresie długoterminowego rozwoju portu lotniczego. Nowa sekcja budynku zwiększa pojemność terminalu 2A o tysiące metrów kwadratowych, zapewniając wygodną strefę dla pasażerów, która spełnia wszystkie oczekiwania.
33 mln euro i 11 miesięcy intensywnych prac
Budowa rozpoczęła się 19 lipca 2019 roku i została zakończona w rekordowym czasie 339 dni. Koszt inwestycji wyniósł 33 mln euro. Prace budowlane trwały nieprzerwanie w ciągu ostatnich jedenastu miesięcy, nawet podczas szczytu letniego w ubiegłym roku, bez zakłócania regularnego codziennego ruchu na lotnisku. Inwestycja została w całości sfinansowana przez port w Budapeszcie ze środków własnych.
– Nasz przemysł musi stawić czoła bezprecedensowym wyzwaniom z powodu pandemii, która zmieniła życie i plany wielu z nas. Jedno się jednak nie zmieniło: nasze silne przekonanie o ciągłej, a nawet rosnącej atrakcyjności Budapesztu i Węgier jako miejsca podróży lotniczych. Dlatego kontynuujemy rozwój na lotnisku, nawet w obecnej sytuacji, dążąc do zapewnienia najwyższej możliwej jakości usług dla naszych pasażerów. Pirs 1 pozwoli powitać podróżnych w ultranowoczesnym i pięknym otoczeniu, które, jestem pewien, pasażerowie pokochają, w oparciu o pozytywne opinie otrzymane od momentu otwarcia – podkreślił dr Rolf Schnitzler, prezes lotniska nad Dunajem.
Nowoczesne elementy wystroju i niepowtarzalna atmosfera
Nowy budynek o powierzchni 11 500 metrów kwadratowych zastąpił dawne obiekty o powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, a tym samym zwiększył przestrzeń dostępną dla pasażerów o kilka tysięcy metrów kwadratowych. Pirs 1 zapewnia pasażerom dogodny przylot lub oczekiwanie na odlot w jasnym, ogrzewanym i klimatyzowanym budynku, który oferuje również sklepy i dodatkowe usługi w celu zaspokojenia potrzeb podróżnych.
Parterowy budynek o wysokości wewnętrznej 5,2 metra ma przyjazne dla środowiska i trwałe elementy konstrukcyjne, takie jak drewniane belki i dużo szkła. Tworzy to, wraz z nowoczesnymi elementami wystroju wnętrz, niepowtarzalną i przyjemną atmosferę. W hali znajduje się osiem przejść, które umożliwiają sprawny i wygodny proces wejścia na pokład. Pojawiło się również sześć dodatkowych bramek, w których autobusy przewożą pasażerów do zaparkowanych samolotów.
W holu centralnym znajdują się miejsca do odpoczynku i oczekiwania, sklepy i punkty gastronomiczne, trzy dostępne bloki łazienkowe o dużej pojemności oraz taras dla palących, który służy również wygodzie pasażerów. Ogromną zaletą pirsu jest to, że połączenie z terminalem 2A odbywa się bez konieczności opuszczania przez pasażerów komfortowego budynku po odprawie. Umożliwia to 120 metrowy, klimatyzowany i ogrzewany korytarz prowadzący do nowej hali wejściowej z głównego budynku terminalu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.