Linie Bulgaria Air ogłosiły, że latem tego roku otrzymają airbusy A220. Pierwsze informacje mówią o dostawie trzech tych wąskokadłubowych maszyn, a według innych doniesień, w przyszłości do przewoźnika przybędzie łącznie siedem takich maszyn.
Jak podaje Bloomberg, airbusy A220-300 mają być dostarczane do Bulgaria Air latem tego roku. Pierwszy z nich dotrze w czerwcu, kolejny w sierpniu, a ostatni we wrześniu. Będą one wykorzystywane na najbardziej zatłoczonych trasach linii m.in. na lotach z lotniska w Sofii (SOF) do Londynu, Paryża, Frankfurtu i Amsterdamu. Linia wybrała A220, ponieważ uważa, że pozwoli jej to na znaczne zwiększenie zdolności przewozowych przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych.
Bulgaria Air postrzega zakup samolotu jako krok w kierunku stania się większą linią lotniczą. Dzięki trzem nowym A220 dołączy do grona linii posiadających bardziej wydajne samoloty. Przewoźnik ma nadzieję na zakup kolejnych A220 w przyszłości, ponieważ samolot ten dobrze pasuje do jej modelu biznesowego. Nowe A220 zastąpią część obecnie użytkowanych samolotów przewoźnika.
Flota linii
Obecnie flota Bulgaria Air składa się z 11 samolotów: dwóch airbusów A319, pięciu A320 oraz czterech embraerów E190. Przewoźnik oczekuje na dostawę ośmiu samolotów: siedmiu airbusów A200-300 oraz jednego A320. Nowe A220 zastąpią we flocie airbusy A319 i cztery embraery E190. Samoloty te mają zostać zwrócone lessorowi w 2025 r. Nawet po pozbyciu się tych samolotów, linia spodziewa się 15 proc. wzrostu całkowitej pojemności miejsc w ciągu najbliższych kilku lat.
Rodzina A220
Do końca lutego br. zamówiono już 785 maszyn A220: 93 A220-100 oraz 692 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 251 samolotów tego typu do 16 linii lotniczych: 56 A220-100 oraz 195 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (60), airBaltic (40) oraz Swiss (30).
Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Od 2020 r. maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.