Commercial Aircraft Corp of China (COMAC) 26 września rozpoczął seryjną produkcję dwusilnikowego odrzutowca wąskokadłubowego. Obecnie celem producenta jest uzyskanie certyfikatu i dostarczenie do China Eastern Airlines pierwszej maszyny za dwa lub trzy lata.
Należy pamiętać, że certyfikat wydany przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Chin będzie obowiązywać tylko w Chinach i ewentualnie Azji. COMAC musi jeszcze uzyskać wszystkie zgody amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, aby umożliwić sprzedaż C919 na tamtejszych rynkach. Do tej pory samolot zgromadził zamówienia na 305 sztuk C919 oraz na 703 w opcji. Klientami są głównie linie z Państwa Środka.
Teraz cztery odrzutowce C919 – prototypy 101, 102, 103 i 104 – przechodzą intensywne testy w locie, statyczne i testy naziemne w trzech chińskich bazach. Kolejne dwa nowe odrzutowce, 105 i 106, zostaną przetestowane w tym roku. C919 musi jeszcze przejść szereg sprawdzianów, aby wykazać, że jest to bezpieczny, oszczędny i wygodny samolot. Chiński przemysł chce dzięki C919 stać się liczącym się graczem na rynku producentów samolotów. Służy temu też między innymi
jak na razie nieudana próba przejęcia ukraińskiego producenta silników samolotowych.
C919 w zależności od konfiguracji pomieści od 158 do 168 pasażerów na pokładzie. Maksymalny zasięg samolotu to od 4075 do 5555 km. Według producenta maszyna ma stanowić konkurencję dla najpopularniejszych samolotów w ofercie Airbusa i Boeinga – odpowiednio A320 i B737.