Partner serwisu
Biznes i przemysł

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ elektrowoz.pl

Podziel się ze znajomymi:

Cape Air, największe amerykańskie regionalne linie lotnicze, kupiły „dwucyfrową liczbę” samolotów elektrycznych. Będą to 9-miejscowe modele Alice wyprodukowane przez izraelską firmę Eviation, które do służby powinny trafić w 2022 roku.

Cape Air ma dziś flotę składającą się z osiemdziesięciu ośmiu Cessn 402s i czterech Britten-Norman Islanders. W 2009 r. linia lotnicza z siedzibą w Massachusetts, poprosiła włoską firmę  Tecnam o nowy samolot spełniającą  potrzeby przewoźnika operującego pomiędzy małymi, często wiejskimi lotniskami, i przewożącego jednorazowo kilku pasażerów. Projekt został upubliczniony w kwietniu 2011 r. W listopadzie 2015 r. Cape Air podpisało list intencyjny w sprawie zamówienia stu Tecnam P2012 Traveller. 

Teraz jednak linie, których maszyny potrafią jednego dnia wzbić się w powietrze do czterystu razy i która w zeszłym roku przewiozła pół miliona pasażerów, pochwaliła się na swej stronie zakupem „dwucyfrowej liczby” samolotów elektrycznych.  Eviation Alice z dziewięcioma pasażerami na pokładzie potrafi rozwinąć szybkość 444 km/h (240 węzłów) i ma zasięg wynoszący 1 046 kilometrów na jednym ładowaniu. Samolot zbudowany głównie z kompozytów. Jego kadłub ma 12,2 ma długości. Rozpiętość skrzydeł wynosi 16,12 m. W samolocie wykorzystano silniki MagniX każdy o mocy 350 KM, ale Eviation informowało wcześniej o zawiązaniu współpracy również z Siemensem. Silniki znajdują się po jednym na skrzydle i jeden z tyłu kadłuba. Maksymalna masa startowa maszyny wynosi 6,35 tony. Baterie dla trzech silników stanowią około jednej trzeciej masy startowej Eviation Alice.

Samolot znajduje się obecnie w fazie gotowego prototypu i jako taki został zaprezentowany na Paris Air Show 2019. Producent chce w tym roku prowadzić loty testowe oraz spodziewa się, że certyfikacja zakończy się w 2021 roku. Jako że na proces homologacyjny czeka się od 9 miesięcy do roku, a drugie tyle trwają badania, można domniemywać, że Alice w zasadzie jest już gotowy. Cape Air jest pierwszą linią jawnie deklarującą zainteresowanie tą maszyną.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rzym już nie jest faworytem. Gdzie latają Polacy na city break?

Pasażer i linie lotnicze

Rzym już nie jest faworytem. Gdzie latają Polacy na city break?

inf. pras. eSky 04 lutego 2024

Emirates z wypoczynkową odzieżą w klasie biznes (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Emirates dołączają do inicjatywy na rzecz ograniczania emisji CO2

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Infrastruktura i lotniska

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Justyna Urbaniak 25 lutego 2020

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Biznes i przemysł

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Aleksander Domański 12 grudnia 2019

NASA testuje elektryczne samoloty. X-57 Maxwell już niedługo na niebie?

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Rzym już nie jest faworytem. Gdzie latają Polacy na city break?

Pasażer i linie lotnicze

Rzym już nie jest faworytem. Gdzie latają Polacy na city break?

inf. pras. eSky 04 lutego 2024

Emirates z wypoczynkową odzieżą w klasie biznes (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Emirates dołączają do inicjatywy na rzecz ograniczania emisji CO2

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Infrastruktura i lotniska

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Justyna Urbaniak 25 lutego 2020

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Biznes i przemysł

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Aleksander Domański 12 grudnia 2019

NASA testuje elektryczne samoloty. X-57 Maxwell już niedługo na niebie?

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5