Przed południem na Chopin Airport wylądował Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT, który wykonał setny rejs w ramach operacji #CARGOdlaPolski.
Transport towarów pilnej potrzeby odbył się na trasie Warszawa – Pekin – Warszawa. Sprawną obsługę naziemną zapewniła firma @LSAirportServices. PLL LOT, działając w ścisłej współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwem Spraw Zagranicznych i agendami rządowymi, zabezpiecza dostawy materiałów niezbędnych do walki z koronawirusem SARS-CoV-2 od połowy marca.
#CARGOdlaPolski jako projekt pojawiło się w niedzielę, 5 kwietnia. Natomiast pierwsze loty uruchomione zostały już 17-18 marca, rozpoczynając regularne transporty materiałów ochronnych i sprzętu medycznego dla szpitali i służb działających na pierwszej linii frontu w walce z wirusem COVID-19.
– Dzięki rejsom cargo flota LOT cały czas jest w użyciu, a dodatkowo pełni bardzo ważną funkcję dla państwa i społeczeństwa. Obecnie operacje LOT Cargo obsługiwane są głównie w ramach floty własnej LOT-u. Naszych dziesięć Dreamlinerów praktycznie cały czas jest w powietrzu – podkreślił Michał Grochowski, Dyrektor Biura Cargo i Poczty.
– #CARGOdlaPolski to odpowiedź LOT-u na potrzebę obecnych czasów, czyli konieczność przewiezienia do Polski materiałów ochronnych i sprzętu medycznego z krajów, w których są produkowane. Granice wielu państw są pozamykane, a transport obwarowany różnymi ograniczeniami, np. wizowymi lub dotyczącymi załóg. W tych warunkach LOT wypełnia rolę narodowego przewoźnika. Od początku pandemii zabezpiecza dostawy materiałów niezbędnych do walki z koronawirusem SARS-CoV-2. Rejsy z portu lotniczego w Szanghaju realizowane są codziennie, połączenia z Pekinu odbywają się dwa razy w tygodniu. Obecnie każdego dnia LOT Cargo realizuje od jednej do nawet trzech operacji lotniczych – podsumował Grochowski.