Linie lotnicze Cathay Pacific z Hongkongu do tej pory obsługiwały wyłącznie duże odrzutowce. Teraz, po zintegrowaniu z regionalną spółką Cathay Dragon stawiają również na wąskokadłubowce. Ale najpierw trzeba je przemalować.
Flota Cathay Pacific składała się do tej pory z ponad 150 Airbusów A330 i A350, a także Boeingów 747 i 777. Każdy z nich jest samolotem szerokokadłubowym. Teraz linia lotnicza z Hongkongu otrzymała pierwsze dwa odrzutowce wąskokadłubowe.
Airbus A321neo był przeznaczony dla spółki-córki, regionalnych linii lotniczych Cathay Dragon, które zostały zintegrowane z grupą Cathay w październiku. Cathay Dragon skupiały się głównie na trasach do Chin kontynentalnych. Grupa Cathay Pacific zdecydowała, że połączenie obu marek ma sens, co oznaczało jednocześnie, że marka „Dragon” przestanie istnieć.
Po przybyciu do Hongkongu pierwszego Airbusa A321neo w połowie listopada, został on przemalowany z biało-czerwonych barw Cathay Dragon w biało-turkusowe kolory Cathay Pacific. Samolot o numerze rejestracyjnym B-HPB, bo o nim mowa, nie wszedł jednak jeszcze do służby. Obecnie czeka na parkingu. W międzyczasie w Hongkongu wylądował drugi Airbus A321neo, niegdyś przeznaczony dla Cathay Dragon. Maszyna o numerze rejestracyjnym B-HPD leciała 9 i 10 grudnia z Tuluzy przez Dubaj do Hongkongu.
Cathay Pacific’s first Airbus A321neo B-HPB. It was delivered in Cathay Dragon livery earlier. Today it was repainted...
Opublikowany przez 相.飛 Xiang Fei - Aviation Blog and Photo Czwartek, 10 grudnia 2020
Grupa Cathay zamówiła łącznie 32 odrzutowce A321neo od firmy europejskiego producenta samolotów Airbus. Pierwotnie planowano, że Cathay Dragon otrzyma pierwsze 16 maszyn między 2020 a 2022 rokiem. Pozostałe 16 powinno trafić do HK Express. Ta druga spółka-córka, w przeciwieństwie do Cathay Dragon, nadal istnieje.
Podobną historię na swoim koncie mają linie Singapore Airlines, które dotychczas były operatorem wyłącznie dużych maszyn. W połowie listopada przewoźnik zaprezentował z kolei
swojego pierwszego wąskokadłubowego Boeinga 737. Maszyna pochodzi ze spółki zależnej Silk Air, która została zintegrowana z Singapore Airlines.