Filipińska niskokosztowa linia Cebu Pacific potwierdziła zakup 16 airbusów A330-900neo. To potwierdzenie złożonego w czerwcu w Paryżu zobowiązania do zakupu 31 airbusów, w tym najnowszych A330neo oraz A321XLR.
Cebu stawia na A330neoSamoloty A330neo Cebu Pacific w wersji A330-900 mają posiadać najbardziej pojemną kabinę z aż 460 fotelami w konfiguracji jednoklasowej. Ostatnia decyzja wspiera trwający program floty Cebu Pacific, którego celem jest posiadanie tylko nowej generacji, ekologicznych samolotów do 2024 r. Wybrane ze względu na wyjątkową wydajność operacyjną, komfort i zwiększony zasięg, samoloty nowej generacji pozwolą Cebu Pacific na dalszą ekspansję siatki połączeń w rejonie Azji i Pacyfiku.
Flota Cebu Pacific składa się obecnie z 70 samolotów: 20 ATR-ów 72-600, 31 airbusów A320, czterech A320neo, siedmiu A321, trzech A321neo oraz ośmiu A330-300. Przewoźnik oczekuje na dostawę 60 airbusów: sześciu A320neo, 16 A330-900neo, 10 A321XLR oraz 28 A321neo.
A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie AirbusaA330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co czyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego i dalekiego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350, co spowodowało ich wydłużenie z 60,3 m do 64 m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg wydłużony jest o 400 mil morskich (740 km). Więcej na temat nowego airbusa A330neo w naszym artykule "
Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".