Partner serwisu
Biznes i przemysł

Chilijski Aerocardal pierwszym klientem Let L-410 NG w obu Amerykach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Chilijski Aerocardal pierwszym klientem Let L-410 NG w obu Amerykach
Fot. Omnipol/LET
Chilijskie regionalne i czarterowe linie lotnicze Aerocardal z siedzibą w Santiago, wprowadzą na rynek nową, zmodernizowaną serię znanych dwusilnikowych czeskich samolotów L-410 NG od LET Aircraft Industries, którego pierwszy egzemplarz pozyskały jako pierwszy klient (launch customer) w obu Amerykach.

Oczekuje się, że dostawa nowej maszyny nastąpi pod koniec października tego roku. Chilijska linia podkreśla, że samolot zostanie wykorzystany do wzmocnienia operacji czarterowych i pogotowia lotniczego. Będzie on dostarczony w konfiguracji pasażerskiej, ale będzie można go łatwo przekształcić w układ medevac dla ewakuacji medycznej ciężko i poważnie rannych osób na większe odległości.

AeroCardal zostanie również oficjalnym przedstawicielem handlowym w obu Amerykach dla samolotów typu Let 410 NG oraz innych produktów sektora lotniczego i obronnego grupy Omnipol.

Flota Aerocardal

Flota linii składa się z 11 samolotów: dwóch gulfstreamów G150, jednego G280, jednego pilatusa PC-12, jednego dorniera D228-100, jednego D228-200, jednego eurocoptera Bo-105LS oraz trzech agusta Grand.

Popularny samolot w Ameryce Południowej

Obecnie w Ameryce Łacińskiej eksploatowanych jest około dwudziestu samolotów L-410. Najwięcej z nich, około 50, latało w 2000 r., kiedy dołączyły do flot kilku brazylijskich linii regionalnych, w szczególności NHT, która latała w południowej Brazylii, a także z São Paulo i z Rivera (Urugwaj), oraz Sol, Team, Cruiser i Sete, które korzystały z kilkunastu samolotów L-410 od końca 2000 do początku 2014 r.

Warto także dodać, że Aerocord z siedzibą w Puerto Montt, to kolejna chilijska linia lotnicza korzystająca z samolotów serii Let L-410, UVP-E20, wynegocjowanych za pośrednictwem brazylijskiej firmy konsultingowej Skytechresources.

LET L-410NG

L-410 NG, to samolot opracowany na bazie L 410 UVP-E20 Turbolet produkowany przez czeskie zakłady LET Aircraft Industries. W porównaniu z protoplastą L-410 NG ma nowe skrzydło, z integralnymi zbiornikami paliwa o większej pojemności, które zapewniają mu maksymalny zasięg 2 tys. km lub długotrwałość lotu wynoszącą 10 h. Trwałość struktury płatowca została wydłużona do 30 tys. godzin lotu / cykli startów i lądowań. W kabinie załogi zabudowano nowoczesną awionikę glass cockpit Garmin G3000. Udźwig samolotu wzrósł do 2154 kg, dzięki czemu może on przewieźć 19 pasażerów. Zwiększono też pojemność przedniego przedziału bagażowego, co pozwala na umieszczenie w nim dodatkowych 400 kg ładunku.

Napęd stanowią dwa silniki GE H85 o mocy startowej 850 KM (626 kW), poruszające śmigła AV-725. Nowa przekładnia powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej z 2080 do 1950 obr/min, co znacznie obniża poziom emitowanego hałasu. L-410 NG może rozwinąć prędkość maksymalną 417 km/h.

Turbolety L410 są znane ze swojej niezawodności, bezpieczeństwa i zdolności do pracy w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Samoloty tego typu są eksploatowane w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach: w Afryce, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej i Europie. Samolot jest wielozadaniowy i występuje w kilku wariantach. L-410 jest idealnym technicznym i ekonomicznym rozwiązaniem dla pasażerskiego i towarowego transportu lotniczego na krótkich dystansach. Tego typu samoloty mogą lądować na bardzo krótkich pasach startowych, w tym na nieutwardzonych. Samolot posiada także niskie koszty operacyjne i techniczne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Biznes i przemysł

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2024

Emirates wykupią z leasingu pięć A380

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wykupią z leasingu pięć A380

Mateusz Kieruzal 23 sierpnia 2024

LOT vs Boeing. Co z odszkodowaniem za uziemione MAX-y?

Prawo i polityka

LOT vs Boeing. Co z odszkodowaniem za uziemione MAX-y?

Mateusz Kieruzal 22 sierpnia 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Biznes i przemysł

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2024

Emirates wykupią z leasingu pięć A380

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wykupią z leasingu pięć A380

Mateusz Kieruzal 23 sierpnia 2024

LOT vs Boeing. Co z odszkodowaniem za uziemione MAX-y?

Prawo i polityka

LOT vs Boeing. Co z odszkodowaniem za uziemione MAX-y?

Mateusz Kieruzal 22 sierpnia 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5