Boeing i China Airlines ogłosiły, że sfinalizowały zamówienie na Dreamlinery w wersji B787-9. Tajwańska linia inwestuje w paliwooszczędne samoloty szerokokadłubowe chcąc zwiększyć liczbę pasażerów i cargo. Umowa obejmuje 16 samolotów B787-9 wraz z opcją na osiem dodatkowych w wersji 787-10.
Ten przełomowy zakup pozwoli tajwańskiej linii na realizację długoterminowych celów zrównoważonego rozwoju. Dostawy nowych samolotów mają się rozpocząć w I kwartale 2025 r. Zamówione Dreamlinery mają zastąpić w niedalekiej przyszłości starzejące się airbusy A330-300. Przewoźnik z Tajwanu posiada aktualnie 22 szerokokadłubowe A330.
- Jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem 787-9 Dreamliner do naszych operacji, ponieważ kontynuujemy modernizację naszej floty o bardziej nowoczesne, paliwooszczędne samoloty. Wprowadzenie najnowocześniejszego B787 pomoże nam zmniejszyć emisję CO2, zapewniając jednocześnie naszym klientom niezrównany poziom komfortu. Nasze ciągłe inwestycje w modernizację floty są podstawą naszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Najlepsza w swojej klasie wydajność i niskie koszty operacyjne B787 pozwolą nam na rozbudowę naszej sieci połączeń przez kolejne lata - powiedział prezes China Airlines Hsieh Su-Chien.
Najlepiej sprzedający się model z rodziny Dreamlinerów, B787-9 pozwoli China Airlines na latanie z najniższym kosztem podróży wśród średniej wielkości samolotów szerokokadłubowych, przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji nawet o 25 proc. w porównaniu z samolotami, które zastępuje. Od momentu wejścia do służby w 2011 r., wydajność paliwowa, elastyczność i zasięg rodziny B787 umożliwiły liniom lotniczym otwarcie ponad 325 nowych i bezpośrednich tras oraz zmniejszenie emisji CO2 o ponad 80 mld funtów.
Dreamliner DziewiątkaB787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo, bo przestrzeń cargo urosła ze 115 do 140 metrów sześciennych, a także posiada zasięg zwiększony nawet do 15,7 tys. km.
Od uruchomienia programu w 2004 r. Boeing zebrał zamówienia na 1496 samolotów B787: 416 w wersji B787-8, 898 maszyn B787-9 oraz 182 B787-10 od 85 klientów. Do tej pory amerykański producent dostarczył 1008 Dreamlinerów: 377 B787-8, 569 B787-9 oraz 62 największych B787-10. Dreamliner jest najszybciej sprzedającym się samolotem szerokokadłubowym w historii lotnictwa komercyjnego. To pierwszy samolot w tej kategorii, który przekroczył sprzedaż 1000 sztuk w ciągu zaledwie dziewięciu lat od ogłoszenia programu.
Flota China AirlinesObecnie flota linii składa się z 88 samolotów: ośmiu airbusów
A321neo, 22 A330-300, 14 A350-900, 12 boeingów B737-800, 18 B747-400F, 10 B777-300ER oraz czterech B777F. China Airlines oczekują na dostawę 39 samolotów: 17 airbusów
A321neo, 16 boeingów B787-9 Dreamliner oraz
sześciu B777F.