China Airlines zamawiają kolejnych osiem boeingów B787-9. Najnowsze zamówienie, to wykorzystanie wszystkich opcji jakie linie posiadała na B787. Tajwański przewoźnik oczekuje na dostawę łącznie 24 Dreamlinerów.
Podczas gdy dostawy pierwszych samolotów w ramach umowy
z września 2022 r. rozpoczną się w 2025 r., to wykorzystane opcje mają być dostarczane od I kw. 2026 r. China Airlines oczekuje, że wszystkie 24 samoloty zostaną dostarczone do końca 2028 r. Linia także potwierdziła, że ma opcję zmiany zamówionych samolotów na większe B787-10, w zależności od popytu i sytuacji ekonomicznej.
Zarówno China Airlines, jak i konkurencyjne EVA Air były pod dość sporą presją Waszyngtonu, aby zamówić samoloty Boeinga w ramach zacieśniania półformalnego sojuszu między Tajwanem a USA w opozycji do Chin. EVA Air eksploatuje obecnie cztery B787-9 i 10 B787-10, a kolejne 16 maszyn ma zamówione.
Najlepiej sprzedający się model z rodziny Dreamlinerów, B787-9 pozwoli China Airlines na latanie z najniższym kosztem podróży wśród średniej wielkości samolotów szerokokadłubowych, przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji nawet o 25 proc. w porównaniu z samolotami, które zastępuje. Od momentu wejścia do służby w 2011 r., wydajność paliwowa, elastyczność i zasięg rodziny B787 umożliwiły liniom lotniczym otwarcie ponad 325 nowych i bezpośrednich tras oraz zmniejszenie emisji CO2 o ponad 80 mld funtów.
Dreamliner Dziewiątka
B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo, bo przestrzeń cargo urosła ze 115 do 140 metrów sześciennych, a także posiada zasięg zwiększony nawet do 15,7 tys. km.
Od uruchomienia programu w 2004 r. Boeing zebrał zamówienia na 1646 samolotów B787: 422 w wersji B787-8, 1034 maszyny B787-9 oraz 190 B787-10 od 85 klientów. Do tej pory amerykański producent dostarczył 1055 Dreamlinerów: 388 B787-8, 587 B787-9 oraz 79 największych B787-10. Dreamliner jest najszybciej sprzedającym się samolotem szerokokadłubowym w historii lotnictwa komercyjnego. To pierwszy samolot w tej kategorii, który przekroczył sprzedaż 1000 sztuk w ciągu zaledwie dziewięciu lat od ogłoszenia programu.
Flota China Airlines
Obecnie flota linii składa się z 91 samolotów: 10 airbusów
A321neo, 22 A330-300, 14 A350-900, 12 boeingów B737-800, 17 B747-400F, 10 B777-300ER oraz sześciu B777F. China Airlines oczekują na dostawę 45 samolotów: 15 airbusów
A321neo, 24 boeingów B787-9 Dreamliner oraz
sześciu B777F.