Tajwańska linia China Airlines zamówiła w ostatnich dniach cztery boeingów B777F (cargo). Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 1,2 mld dolarów amerykańskich. Dostawy obecnie zamówionych B777 rozpoczną się na początku 2024 r.
B777F mają zasięg ponad 9200 km i na pokład mogą zabrać 102 tony ładunku, dzięki czemu Silk Way West Airlines może mieć mniej międzylądowań i obniżyć opłaty za dodatkowe lądowania na trasach dalekodystansowych. Dwusilnikowy Boeing B777F jest o około 20 proc. bardziej wydajny i emituje ponad 15 proc. mniej CO2 niż np. MD-11F. Ponadto B777F spełnia surowe wymagania w zakresie ochrony przed hałasem określone w załączniku 16 ICAO, tom I, rozdział 14.
- 777F odegrał kluczową rolę w naszych wysiłkach mających na celu utrzymanie rentowności w czasie pandemii, a te dodatkowe samoloty będą integralną częścią naszej długoterminowej strategii wzrostu. Jesteśmy podekscytowani dodaniem kolejnych 777 cargo ze względu na ich wydajność operacyjną i niezawodność. Nasz program modernizacji floty pozwoli nam na dostarczenie wartości dodanej naszym klientom, zwłaszcza, że globalny łańcuch dostaw nadal się rozwija - powiedział Hsieh Su-Chien, prezes China Airlines.
Boeing 777F Freighter jest obecnie najlepiej sprzedającym się frachtowcem Boeinga. Klienci z całego świata zamówili 247 B777F od programu samolotów ogłoszonego w 2005 r. W tym rekordowe zamówionych 45 samolotów w 2018 r. Boeing, lider na rynku samolotów towarowych, zapewnia ponad 90 proc. wyspecjalizowanej zdolności przewozowej frachtowców na całym świecie, w tym m.in. nowa produkcja i przebudowane frachtowce.
Obecnie flota China Airlines składa się z 87 samolotów: dwóch
airbusów A321neo, 20 A330-300, 14 A350-900, 17 boeingów B737-800, 18 B747-400BCF/F, 10 B777-300ER oraz trzech B777F. Przewoźnik oczekuje na dostawę 30 samolotów: 23 airbusów A321neo oraz siedmiu boeingów B777F.