Linie lotnicze China Airlines z Tajwanu chcą od II połowy 2025 roku znacznie zwiększyć liczbę lotów do Pragi i Wiednia. Połączenia przewoźnika do regiony cieszą się popularnością wśród turystów oraz przedstawicieli biznesu, informuje Centralna Agencja Informacyjna (CNA) Tajwanu.
Plany China Airlines zakładają, że liczba lotów z Tajpej do Pragi zwiększy się w II. połowie 2025r. z dwóch do pięciu tygodniowo, podczas gdy liczba lotów do Wiednia z czterech do sześciu tygodniowo, powiedział Kao Shing-hwang, prezes przewoźnika, dodając iż dodania oferowania do naszego regionu stanowi priorytet dla kierowanych przez niego linii lotniczych.
Obiecujące wyniki China Airlines jest w tej chwili jedynym przewoźnikiem łączącym Pragę i Tajpej. Od chwili inauguracji połączenia w 2023 r. średni współczynnik wypełnienia samolotów na trasie osiągnął 90 proc.
Przełożenie lotów na turystykę zauważa Izba Turystyki Czech - według jej danych w I kwartale tego roku liczba turystów z Tajwanu w Czechach odznaczała się najwyższą 75 proc. dynamiką wzrostu. W tym okresie Pragę odwiedziło 37 tys. Tajwańczyków.
Trasa jest dobrze przyjęta również przez przedstawicieli biznesu, nie tylko z Czech i Tajwanu, ale również z przylegających miast Drezna i Norymbergi. Właśnie w Dreźnie tajwański gigant przemysłu półprzewodnikowego, Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC) zdecydował się zlokalizować swój europejski zakład produkcyjny. W tym roku współczynnik oferowania na wszystkich lotach China Airlines do Europy wyniósł ponad 85 proc., a loty na tegoroczny sezon bożonarodzeniowy zostały wyprzedane w ponad 80 proc., powiedział Kao. Co z lotami do Polski?
China Airlines uzależnia zwiększenie liczby lotów do naszego regionu od tego, czy przewoźnik planowo otrzyma zamówione samoloty zdolne do obsługi tras. Podobne zastrzeżenie pojawiło się w 2023r., kiedy to Kao podczas konferencji prasowej w Pradze tuż po przylocie pierwszego samolotu inaugurującego trasę pomiędzy stolicami Czech i Tajwanu,
potwierdzał zainteresowanie przewoźnika inauguracją lotów do naszego kraju.
Ostatecznie może się okazać, że w Warszawie prędzej pojawi się główny tajwański konkurent China Airlines, czyli linie lotnicze EVA Air. W ubiegłym miesiącu minister spraw zagranicznych Tajwanu Lin Chia-lung zapowiedział w Warszawie współpracę code share pomiędzy PLL LOT i EVA Air oraz
inaugurację połączenia lotniczego pomiędzy Polską i Tajwanem obsługiwanego przez EVA Air. Według tajwańskich mediów, kody EVA Air miałyby się pojawić na lotach PLL LOT pomiędzy Warszawą i Wiedniem, a start lotów tajwańskiego przewoźnika mógłby nastąpić w I poł. przyszłego roku, pod warunkiem otrzymania slotów na Lotnisku Chopina.
Ambitne inwestycje flotoweZgodnie z planem linie China Airlines mają w przyszłym roku odebrać pierwsze z 24 zamówionych boeingów 787, w tym 18 boeingów 787-9 oraz sześciu boeingów 787-10. W 2027 r., czyli niego 10 lat po otrzymaniu pierwszego samolotu tego typu, China Airlines zainauguruje retrofit wnętrz floty 15 airbusów A350-900, tak by poprawić wyposażenie oraz jakość serwisu. Przewoźnik jest również w trakcie dostaw floty 25 airbusów A321neo - zgodnie z planem do końca przyszłego roku ma otrzymać 19 samolotów, a dostawy całej floty mają się zakończyć w 2026 r. W związku z
istniejącymi na rynku opóźnieniami dostaw samolotów CAL podjęły decyzję o przedłużeniu leasingów na obecnie posiadane w swojej flocie airbusy A330 oraz boeingi 737-800. Ogółem flota China Airlines składa się z 82 samolotów obsługujących 560 lotów tygodniowo. Po planowanym zwiększeniu liczby lotów do Pragi i Wiednia przewoźnik będzie wykonywał 30 rotacji tygodniowo do Europy.