16 lipca wystartowało rozkładowe połączenie cargo łączące Budapeszt z Szanghajem, obsługiwane China Cargo Airlines. W założeniach przewoźnika, Budapeszt ma stać się centrum przeładunkowym na Europę Środkowo-Wschodnią.
W swój pierwszy rejs lot CK201 obsługiwany boeingiem 777F wystartował we wtorek o godzinie 5:03 rano z Szanghaju Pudong do Budapesztu z 89 tonami frachtu na pokładzie, lądując w stolicy Węgier o godzinie 10:55 czasu lokalnego. Połączenie będzie docelowo obsługiwane trzy razy w tygodniu, przekładając się na ożywienie wymiany gospodarczej i handlowej pomiędzy Chińską Republiką Ludową i Węgrami, informuje prasa lokalna z Państwa Środka.
Szeroki strumień produktów e-handluOsiemdziesiąt procent frachtu w drodze do Budapesztu stanowią produkty e-handlu, dla których stolica Węgier będzie punktem przesiadkowym w drodze do klientów chińskich platform. W drogę powrotną do Chin samoloty China Cargo Airlines będą latały zapełnione głównie częściami samochodowymi, jak również świeżymi produktami spożywczymi.
Budapeszt jest czwartym europejskim kierunkiem China Cargo Airlines. Należący do grupy China Eastern Airlines przewoźnik cargo obsługuje również loty do Amsterdamu, Frankfurtu oraz Londynu, oferując łącznie 48 rotacji tygodniowo. Poza połączeniami all-cargo towary popłyną do Budapesztu również pod pokładami samolotów pasażerskich. Rejsy do stolicy Węgier realizują m. in. należące do Grupy China Southern Airlines linie lotnicze Shanghai Airlines z miast Szanghaj, Ningpo i Xi’an.
“Strategiczna pozycja w Budapesztu w Europie”Przewoźnik podkreśla w komunikacie, iż port lotniczy w Budapeszcie odznacza się strategiczną pozycją w Europie. Z lotniska ciężarówki firm logistycznych są w stanie dotrzeć do punktów przeładunkowych w Europie Środkowo-Wschodniej w czasie od sześciu do 12 godzin, oraz do dowolnych punktów w Europie poniżej 24 godzin.
Władze lotniska w Budapeszcie od lat konsekwentnie dążą do tego, by przyciągać przewoźników cargo, m. in.
inwestując w BUD Cargo City. Zauważają to linie lotnicze z Chin, chętnie otwierające
nowe trasy cargo do stolicy Węgier.
Pod względem przewozów frachtu pierwsza połowa roku była rekordowa dla lotniska, z prawie 134 tys. ton odprawionego cargo. Tylko w czerwcu Budapeszt zanotował kolejny rekord, odprawiając ponad 25 tys. ton frachtu.