China Express, regionalne linie lotnicze z Państwa Środka odebrały pierwszy egzemplarz samolotu COMAC ARJ21. China Express będą pierwszym prywatnym przewoźnikiem notowanym na giełdzie, który rozwój swojej floty opiera na flocie dostarczonej przez chińskiego producenta.
Dostarczony samolot, który otrzymał rejestrację B-650P, jest pierwszym z co najmniej 50 zamówionych maszyn tego typu, których dostawy spodziewane są do końca 2025 roku. Na początku listopada China Express podpisały umowę z COMAC, zobowiązując się do zamówienia u producenta 100 samolotów, w tym 50 maszyn ARJ21. Pozostała część zamówienia zostanie sprecyzowana w późniejszym terminie – możliwe, że przewoźnik zdecyduje się na zwiększenie portfolio ARJ21 lub na odbiór wersji ARJ21s lub obecnie wdrażanego modelu C919.
– Samolot dołączy do floty China Express i umożliwi realizację postępu tych linii lotniczych w transporcie regionalnym. Doświadczenie operacyjne przewoźnika w sektorze regionalnej awiacji
pozwoli również wzmocnić wyniki rynkowe oraz postrzeganie samolotów ARJ21 – czytamy w komunikacie Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC).
“Dowód na zdobycie uznania”
Linie lotnicze China Express z siedzibą w Chongqing specjalizują się w obsłudze regionalnych połączeń lotniczych. Obecnie siatka przewoźnika liczy 165 tras, z czego 95 proc. są to połączenia regionalne, wylicza chińska państwowa agencja informacyjna Xinhua.
Dostarczona maszyna jest 39 egzemplarzem ARJ21, który trafił do linii lotniczych od czasu wdrożenia modelu do służby komercyjnej w 2016 r. China Express jest siódmym operatorem ARJ21. Wszystkie pozostałe linie lotnicze użytkujące samolot, który według oficjalnych informacji może zabrać na pokład od 78 do 90 pasażerów i dysponuje zasięgiem 3,7 tys. km, to przewoźnicy z Państwa Środka. Ogółem obsługują oni 86 tras lotniczych łączących 64 miasta.
Początki modelu ARJ21 nie należały do najłatwiejszych. Według docierających informacji, samoloty miały problem z hermetyzacją kabiny, dlatego często latały na niższym pułapie niż inne samoloty komercyjne, nie mogły być użytkowane w dni deszczowe oraz nocą, a z uwagi na hałas w tylnej części kabiny, blisko umieszczonych tam silników, operatorzy nie sprzedawali biletów na miejsca w ostatnich rzędach samolotu. COMAC współpracował z operatorami nad wyeliminowaniem tych mankamentów, wykorzystując dane z operacji lotniczych do poprawy produktu. Teraz, jak twierdzi producent, “samoloty mogą wykonywać operacje na terenach górskich oraz na terenach wysoko położonych nad poziomem morza oraz dostosowywać się do różnych warunków lotniskowych”.
Coraz szersza grupa klientów
– Najnowsza dostawa pokazuje, że po ponad czterech latach operacji komercyjnych samolot zdobył uznanie coraz szerszej grupy klientów – przekonuje COMAC.
Linie lotnicze China Express posiadają flotę aktywnych 13 airbusów A320 oraz 38 bombardierów CRJ900. Przewoźnik posiada również jednego nieużytkowanego airbusa A320neo oraz trzy nieużytkowane bombardiery CRJ200, wynika z danych Cirium. Oznacza to, że w momencie zakończenia odbiorów, China Express będą pierwszą prywatną firmą notowaną na giełdzie, której flota składać się będzie w większości z samolotów dostarczonych przez COMAC.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.