Linie lotnicze China Southern Airlines uruchomią już na początku stycznia trzecią trasę do Amsterdamu. Po Kantonie i Pekinie połączenie z największym portem lotniczym Holandii zyska Shenzen - informuje "Air Journal".
Jeden z trzech największych przewoźników powietrznych Państwa Środka nową trasę do Amsterdamu będzie realizować dwa razy w tygodniu, a konkretnie w poniedziałki i środy. Rejsy obsłużą szerokokadłubowe airbusy A330-200, które mogą pomieścić 278 pasażerów.
Wyloty z Shenzen zaplanowano o godz. 1:50 lokalnego czasu. Lądowanie na lotnisku Schiphol przewidziano na godz. 8:00. Rejs powrotny odleci z Holandii o godz. 14:10 i dotrze do Delty Rzeki Perłowej o godz. 9:00 następnego dnia.
China Southern Airlines nie będą mieć bezpośredniej konkurencji na nowej trasie. Pośrednio będą jednak rywalizować z KLM i Cathay Pacific, które latają z Amsterdamu do pobliskiego Hongkongu, sąsiadującego z Shenzen w Delcie Perłowej Rzeki.
Flota przewoźnika z Kantonu, który niedawno
wycofał z eksploatacji wszystkie dwukadłubowe i czterosilnikowe airbusy A380, składa się aktualnie z 652 samolotów. Dominują w niej 162 boeingi 737-800 oraz 106 airbusów A320-200 i 99 wersji A321-200.
Linie lotnicze z południa Chin posiadają ponadto 55 airbusów A321neo, 39 wersji A320neo, 26 boeingów 737-700, 26 airbusów A330-300, 24 boeingów 737 MAX 8, siedemnaście boeingów 787-9, szesnaście A350-900, piętnaście boeingów 777-300ER, piętnaście samolotów chińskiej produkcji Comac ARJ21-700, czternaście airbusów A330-200, dziesięć kolejnych Dreamlinerów mniejszej wersji 787-8, dziewięć airbusów A319-100 i cztery A319neo.
Niezrealizowane jeszcze dostawy obejmują 63 odrzutowce wersji A321neo, 25 wersji 737 MAX 8, 23 wersji A320neo, dwadzieścia samolotów chińskiej produkcji Comac C919, dziewięć A319neo, cztery A350-900, trzy wersji 787-9 oraz jednego 777-300ER. Flotę uzupełnia dziewięć frachtowców B777F.