Partner serwisu
Prawo i polityka

China Southern wstrzymuje sprzedaż 10 B787-8. W tle wojna handlowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Wojna handlowa odciska piętno na chińskiej branży lotniczej. China Southern Airlines zamierzały sprzedać 10 boeingów 787-8, lecz przewoźnik z południowo-wschodniej części Państwa Środka wstrzymał plany sprzedażowe Dreamlinerów, gdyż pozyskanie nowych i większych samolotów od Boeinga jest obecnie niemożliwe, a cła znacznie wywindowały ceny.

Najmniejszy wariant „Liniowca Marzeń” został stopniowo przyćmiony przez swojego większego „brata”, boeinga 787-9. Model 787-8, ze względu na mniejszą liczbę pasażerów i wyższe koszty w przeliczeniu na jedno miejsce, nie jest już tak opłacalny dla wielu linii lotniczych. Dla porównania, B787-9 oferuje większą liczbę miejsc siedzących i lepszą wydajność operacyjną, co czyni go preferowanym wyborem dla nowoczesnych flot.

Z tego powodu China Southern Airlines zdecydowały sprzedać wszystkie B787-8. Jednak decyzja chińskiego rządu o nałożeniu 125-proc. cła na importowane towary wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych Ameryki i pogłębiający się spór handlowy między Pekinem a Waszyngtonem wywołały niepewność co do przyszłych dostaw Boeinga, co skłoniło operatora z południowo-wschodniej części Państwa Środka do rewizji swojej decyzji i nie sprzedaży 10 najmniejszych Dreamlinerów. Także Hainan Airlines chciały sprzedać dziewięć B787-8.

Szybko pogarszające się stosunki handlowe między USA a Chinami i wynikające z nich cła odwetowe sprawiają, że zamówienie samolotów przez chińskie linie lotnicze u Boeinga jest mało prawdopodobne lub nawet niewykonalne, zwłaszcza, że Pekin zakazał rodzimym przewoźnikom zakupu i odbioru samolotów amerykańskiej produkcji. Istniejące chińskie cło na towary wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych Ameryki, nałożone w odpowiedzi na 145-proc. cło na towary wyprodukowane w Chinach przez Donalda Trumpa, ponad dwukrotnie podnosi cenę samolotów Boeinga.

Chińscy przewoźnicy lotniczy oczekują na dostawę prawie 150 samolotów amerykańskiej produkcji, z czego kilkanaście maszyn jest już gotowych do dostawy przez Boeinga, oczekując na płytach postojowych w Charleston i Seattle. Na razie nie jest jasne, czy i kiedy te pasażerskie statki powietrzne zostaną dostarczone operatorom z Państwa Środka. China Southern Airlines oczekiwały na odbiór ponad 30 B737 MAX 8.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Southwest planuje retrofit całej floty B737 do końca 2025 r.

Pasażer i linie lotnicze

Southwest planuje retrofit całej floty B737 do końca 2025 r.

Piotr Bożyk 21 kwietnia 2025

Dassault: Certyfikacja Falcona 10X w 2027 r.

Biznes i przemysł

Dassault: Certyfikacja Falcona 10X w 2027 r.

Piotr Bożyk 21 kwietnia 2025

Airbus: Pierwszy hiszpański A330 MRTT rozpoczął służbę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Air New Zealand: Pierwszy B787 po retroficie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand: Pierwszy B787 po retroficie (zdjęcia)

Piotr Bożyk 20 kwietnia 2025

China Southern również zamawiają 100 maszyn COMAC C919

Biznes i przemysł

China Southern odebrała pierwsze airbusy A319neo

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Southwest planuje retrofit całej floty B737 do końca 2025 r.

Pasażer i linie lotnicze

Southwest planuje retrofit całej floty B737 do końca 2025 r.

Piotr Bożyk 21 kwietnia 2025

Dassault: Certyfikacja Falcona 10X w 2027 r.

Biznes i przemysł

Dassault: Certyfikacja Falcona 10X w 2027 r.

Piotr Bożyk 21 kwietnia 2025

Airbus: Pierwszy hiszpański A330 MRTT rozpoczął służbę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Air New Zealand: Pierwszy B787 po retroficie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand: Pierwszy B787 po retroficie (zdjęcia)

Piotr Bożyk 20 kwietnia 2025

China Southern również zamawiają 100 maszyn COMAC C919

Biznes i przemysł

China Southern odebrała pierwsze airbusy A319neo

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5