Partner serwisu
Prawo i polityka

Chiny testują Boeingi 737 MAX. Przygotowania do lotu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Chiny testują Boeingi 737 MAX. Przygotowania do lotu
fot. Piotr Bożyk
Chiński regulator lotniczy stwierdził, że główne obawy związane z bezpieczeństwem powrotu Boeinga 737 MAX muszą być „odpowiednio rozwiązane” przed przeprowadzeniem testów w locie. Państwo Środka jest w stałym kontakcie z firmą Boeing, aby przywrócić samolot do służby.

– Chiński Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAAC) przeprowadził kompleksową i dogłębną analizę techniczną Boeinga 737 MAX – powiedział wiceprezes agencji, Dong Zhiyi, przedstawiając stanowisko regulatora w sprawie feralnego modelu. Kraj szykuje się na przeprowadzenie testów w locie. – Zrobimy to w sposób zaplanowany i krok po kroku, gdy tylko zostaną odpowiednio rozwiązane nasze główne obawy dotyczące bezpieczeństwa – stwierdził Dong.

Agencja CAAC przedstawiła trzy zasady powrotu odrzutowca do służby: certyfikowane zmiany konstrukcyjne, odpowiednie szkolenie pilotów oraz szczegółowe ustalenia dotyczące katastrof. Chiny były pierwszym krajem, który uziemił MAX-y w marcu 2019 roku, po dwóch śmiertelnych katastrofach. W tym czasie w Państwie Środka operowało więcej samolotów typu MAX niż gdziekolwiek indziej na świecie. Chiny stanowiły około 25 proc. operatorów B737 MAX.

Kilka organów regulacyjnych na świecie zezwoliło już na powrót B737 MAX w przestworza. Wśród nich amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), europejska agencja EASA, Brazylia i Kanada. Niedawno informowaliśmy też o tym, że zakaz lotów dla MAX-ów zniosła Australia. Maszyny zostają powoli przywracane po ponad 20 miesiącach uziemienia.

Przypomnijmy, że 24 lutego został opublikowany kolejny już, drugi raport w sprawie pierwszej certyfikacji MAX-ów. Dokument ma 63 strony i zawiera konkluzję, iż FAA nie posiadała kompletnej znajomości systemu bezpieczeństwa opracowanego przez Boeinga, powiązanego z obiema katastrofami. Sugeruje też, że „wciąż pozostaje wiele do zrobienia”, by zająć się nierozwiązanymi kwestiami. Dokument wylicza również „słabości w zarządzaniu i w nadzorze”.

Pierwszy raport, opublikowany w czerwcu ubiegłego roku, ujawnił, że Boeing nie dostarczał FAA wymaganych dokumentów. W grudniu Kongres Stanów Zjednoczonych znowelizował prawo regulujące sposób certyfikowania samolotów przez FAA, w szczególności stosowaną od dawana praktykę delegowania części zadań w ramach procesu certyfikacyjnego do producenta.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2021

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5