Partner serwisu
Biznes i przemysł

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie
Fot. Airbus Media
Prototyp pionowzlotu CityAirbus NextGen eVTOL wykonał swój pierwszy start, rozpoczynając tym samym oficjalną kampanię testów w locie. Pierwszy lot poprzedziły, trwające od grudnia 2023 r., testy naziemne napędów i systemów pokładowych maszyny. Informację o tym wydarzeniu ogłosił w środę (6 listopada) Bruno Even, prezes i dyrektor generalny spółki Airbus Helicopters.

Pierwsza faza kampanii testów w locie ma się odbyć w centrum testowym CityAirbus w Donauworth, które zostało otwarte na początku marca tego roku. Pisaliśmy o tym w artykule "Airbus: Debiut pionowzlotu CityAirbus NextGen (zdjęcia)".

- Cieszę się, że mogę podzielić się informacją, że kampania testów w locie CityAirbus NextGen w Donauwörth w Niemczech właśnie się rozpoczęła. Wielkie podziękowania dla wszystkich naszych zespołów, które przyczyniły się do tego ważnego kroku w maratonie, jakim jest zaawansowana mobilność lotnicza - napisał na platformie X (Twitter) Bruno Even.

CityAirbus to statek powietrzny o masie 2 ton i rozpiętości skrzydeł ok. 12 m. Jak podaje producent jego zasięg wynosić ma 80 km, a prędkość przelotowa – 120 km/h, dzięki czemu będzie mógł wykonywać misje w dużych miastach.

Pionowzlot CityAirbus NextGen

Ten w pełni elektryczny pionowzlot jest wyposażony w skrzydła, ogon w kształcie litery V i osiem śmigieł zasilanych energią elektryczną w ramach unikalnego rozproszonego systemu napędowego. Jest on przeznaczony do przewozu do czterech pasażerów oraz wielu innych zastosowań. Przy okazji tego projektu Airbus szczyci się zerową emisją CO2 podczas lotów nowego pojazdu.

Poziom hałasu jest kluczowym czynnikiem w przypadku misji miejskich; rozległe doświadczenie Airbusa w projektowaniu przyjaznych dla hałasu konstrukcji sprawia, że poziom hałasu CityAirbusa wynosi poniżej 65 dB(A) podczas przelotu i poniżej 70 dB(A) podczas lądowania. Jest on zoptymalizowany pod kątem wydajności w zawisie i przelocie, a jednocześnie nie wymaga ruchomych powierzchni ani przechylania części podczas przejścia między trybami lotów. Pionowzlot spełnia najwyższe standardy certyfikacji (EASA SC-VTOL Enhanced Category) i jest zaprojektowany z myślą o prostocie użytkowania. Według procudenta CityAirbus NextGen będzie oferował najlepsze w swojej klasie wyniki ekonomiczne w zakresie eksploatacji i wsparcia.

Przy okazji tego projektu Airbus korzysta z wieloletnich badań, innowacji, dwóch demonstratorów elektrycznego pionowego startu i lądowania (eVTOL), rozwoju technologii w całym portfolio produktów, a także z dziesięcioleci doświadczenia w certyfikacji samolotów. Demonstratory Vahana i CityAirbus przeprowadziły wspólnie 242 testy w locie i na ziemi oraz przeleciały łącznie około tysiąca kilometrów. Ponadto Airbus przeprowadził szeroko zakrojone testy w podskali, kampanie w tunelu aerodynamicznym oraz wykorzystał swoją moc obliczeniową i modelarską.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus: W październiku więcej dostaw, mniej zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W październiku więcej dostaw, mniej zamówień

Piotr Bożyk 09 listopada 2024

EASA wydała certyfikat dla A321XLR ze zwiększoną MTOW do 101t

Biznes i przemysł

Airbus podsumował wrzesień. Sprzedaż rośnie, a dostawy na średnim poziomie

Biznes i przemysł

Airbus podsumował dostawy i zamówienia za sierpień br.

Biznes i przemysł

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Biznes i przemysł

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Mateusz Kieruzal 19 sierpnia 2024

Zobacz również:

Airbus: W październiku więcej dostaw, mniej zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W październiku więcej dostaw, mniej zamówień

Piotr Bożyk 09 listopada 2024

EASA wydała certyfikat dla A321XLR ze zwiększoną MTOW do 101t

Biznes i przemysł

Airbus podsumował wrzesień. Sprzedaż rośnie, a dostawy na średnim poziomie

Biznes i przemysł

Airbus podsumował dostawy i zamówienia za sierpień br.

Biznes i przemysł

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Biznes i przemysł

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Mateusz Kieruzal 19 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5